[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Dietetyka bez tajemnic

Eksperci z Dietetyki #NieNaŻarty to partnerzy Men's Health, którzy w kolejnych numerach magazynu odsłaniają przed Tobą tajemnice suplementów sportowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak jedzeniem i suplami wspierać trening, zapraszamy Cię na dwudniowe szkolenia, które Panowie prowadzą w największych miastach Polski. Po skoncentrowanej dawce wiadomości, którą Ci zaserwują, sam też staniesz się ekspertem.

szkolenie #NieNaŻarty fot. Materiały prasowe
Tematem szkolenia jest żywienie i suplementacja w sportach siłowych i sylwetkowych. Przez lata narosło wokół niego wiele mitów i niedomówień, przez które bezsensownie ładujesz wyłącznie nieśmiertelnego kurczaka z ryżem, albo niepotrzebnie wydajesz pieniądze na suple, które nie działają. Dość tego. Oddajemy głos ekipie Dietetyki #NieNaŻarty:

"Zaczniemy od krótkiego wprowadzenia w świat nauki i wytłumaczenia dlaczego powinniśmy planować żywienie w oparciu o wyniki badań naukowych. Podpowiemy Ci z jakich źródeł warto czerpać wiedzę i dlaczego rady kolegi z siłowni nie zawsze działają na Twoją korzyść. Poruszymy fizjologiczne podstawy problemów z budowaniem masy mięśniowej, redukcją tkanki tłuszczowej oraz nadmiernym lub słabym apetytem. Oprócz teorii, na podstawie jadłospisów czołowych polskich zawodników sprzedamy Ci praktyczne tipy jak powyższe problemy przełamać.

REKLAMA

Na czynniki pierwsze rozpracujemy temat protein. Dowiesz się, ile białka potrzebujesz, żeby mięśnie miały z czego rosnąć, a także jakie konsekwencje niesie za sobą spożywanie przesadnie dużych ilości tego makroskładnika. Rozpracujemy również temat kontrowersyjnych produktów mlecznych, sojowych, jaj i czerwonego mięsa.

Na części pierwsze, zaczynając od diety naszych przodków, rozpracujemy odwieczną batalię węglowodany vs tłuszcze. Uwzględnimy wpływ wymienionych makroskładników na stężenie kluczowych w treningu siłowym hormonów jak testosteron, leptyna czy kortyzol. Istnieją bowiem dowody, że old schoolowy ryż z kurczakiem może przyczyniać się do obniżonych wartości króla hormonów – teścia.

Porównamy różne modele żywienia i ich wpływ na kontrolę łaknienia, która jest głównym determinantem w powodzeniu redukcji tkanki tłuszczowej, procesu budowania większych bicepsów czy wyników w martwym ciągu. Naukowe dywagacje będziemy przeplatać przypadkami z naszej praktyki.

Proponujemy też unikalny blok szkoleniowy na temat strategii żywieniowych w okresie kontuzji. Zerwany biceps czy bolące stawy, które ograniczają Twój rozwój teraz przestaną być problemem. Obszernie wytłumaczymy dlaczego po przekroczeniu progu siłowni zaczęły wyskakiwać Ci pryszcze, a gazy i wzdęcia stały się nieodłącznym elementem życia. Pokażemy co zacząć jeść, żeby o tych kłopotach zapomnieć.

Każdy z nas codziennie widzi przemiany zamieszczane na profilach społecznościowych trenerów i dietetyków, ale czy ktoś z Was wie jak osoba, która schudła 20kg wygląda pół roku po zrobieniu sobie zdjęcia na „zakończenie redukcji”? Dane naukowe wskazują, że sportowcy odchudzający się częściej charakteryzują się gorszą kompozycją sylwetki (sic!), a częstość efektu jo-jo jest ekstremalnie wysoka. Na naszym szkoleniu dowiesz się jak temu zapobiegać i która strategia żywieniowa sprawdzi się najlepiej przy wyjściu z redukcji.

Opowiemy też o zaburzeniach psychologicznych oraz zakłóceniu gospodarki hormonalnej, powodowanych przez redukcję tkanki tłuszczowej. Obawy przed wyjściem na imprezę, rzucanie się na jedzenie po starcie czy strach przed produktem, który mógłby się nie zmieścić w „makro”, to według literatury naukowej przypadłość dotykająca około połowy zawodników sportów sylwetkowych.

W module „BPS – bezpośrednio przed startem” powiemy Ci, jak podażą płynów i soli oszukać wazopresynę i kanały akwaporynowe, co bezpiecznie pozwoli zmieścić się w kategorie wagową. Wytłumaczymy ile węglowodanów i dlaczego należy przyjąć przed startem w zawodach sylwetkowych, czy lepiej ładować się „syfem” czy konwencjonalną żywnością i dlaczego trójboistom przy pobijaniu rekordów zdarza się wymiotować.

Zwieńczeniem każdego z dni będzie obszerne opisy przypadków z naszej praktyki. Wszystkie informacje dotyczące szkolenia znajdziesz na stronie:

https://dietetycznekursy.pl/szkolenia/zywienie-i-suplementacja/

Zapraszamy!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij