American IPA. Orzeźwiające piwo w nowoczesnym opakowaniu

Intensywny smak z owocową nutą w tle i wyrazista goryczka – American IPA to najnowsza propozycja od Browaru Amber. Wychodząc naprzeciw obecnym trendom, najmłodsze piwo z Bielkówka jest dostępne tylko w puszcze.

American IPA Browar Amber fot. materiały prasowe

Aluminium doskonale chroni piwo przed światłem. Po jego przelaniu do szklanki uzyskujemy praktycznie taki sam smak, jak chwilę po rozlewie – wyjaśnia Marek Skrętny, dyrektor marketingu i rozwoju Browaru Amber.

100% piwa w piwie

Nad swoją najnowszą premierą browarnicy z Bielkówka pracowali bardzo długo. Co więcej, w trakcie prac nad nowym smakiem zmieniła się koncepcja.

Udało nam się pozyskać niezwykle ciekawy amerykański chmiel Strata, który wnosi do smaku nuty słodkich owoców, jak truskawka czy malina, i stanowi interesującą kontrę dla pozostałych dwóch –doskonale znanych i często używanych w browarnictwie – chmieli – zdradza Marek Skrętny.

Do uwarzenia American IPA browarnicy użyli także chmieli Cascade i Chinook. Wszystkie trzy tworzą mieszankę cytrusowego i tropikalnego aromatu ze zdecydowanym żywiczym finiszem. Całość dopełniają słody Pale Ale oraz jasny pilzneński – klasyk, który odpowiada za solidną podstawę piwa.

Silna podstawa słodowa, mocno wyczuwalne chmiele, stanowią o wyrazistym charakterze piwa. American IPA to orzeźwiające, a jednocześnie pełne smaku połączenie, które sprawdzi się o każdej porze roku – nie ma wątpliwości Marek Skrętny.

Przyszłość? Puszka!

Zamykając swoją nowość w puszce, Browar Amber wpisuje się w obecne na rynku trendy.

Tylko w ubiegłym roku odnotowaliśmy 10-procentowy wzrost sprzedaży rozlewanych do aluminiowych opakowań piw Amber Pils i Amber Naturalny. Wzrosty są też zauważalne w innych browarach. To kolejna ciekawa odsłona piwnej rewolucji – mówi Marek Skrętny.

Browary rzemieślnicze mają szansę zmienić dotychczasowe myślenie konsumentów o puszce. Wokół opakowania narosło bowiem sporo mitów, m.in. o metalicznym posmaku piwa. Jednak to nie kwestia samego aluminium, które od wewnątrz pokrywa specjalna powłoka oddzielająca zawartość od metalu, ale fakt, że przez lata w puszkach sprzedawano piwa ekonomiczne, często gorsze jakościowo.

Zastosowanie puszki w browarnictwie kraftowym wciąż budzi pewne kontrowersje. Niepotrzebnie. W USA, gdzie rynek piw rzemieślniczych jest bardzo dobrze rozwinięty, puszka jest powszechnym  opakowaniem. Co więcej, w Polsce ten trend także dynamicznie się rozwija. Puszka przestała być domeną dużych koncernów. Produkty unikalne, często wytwarzane w limitowanych seriach i niewielkich browarach również są rozlewane do aluminium – zwraca uwagę Marek Skrętny.

Aluminium to materiał ekologiczny. Bez utraty jakości może być poddawany recyklingowi w nieskończoność, może też być używany do produkcji nowych puszek. Do ponownego przetworzenia trafia w Polsce ponad 80 proc. aluminiowych opakowań.

Puszka jest też rozwiązaniem ekonomicznym. Na jednej europalecie mieści się 1512 opakowań o pojemności 0,5 l (dla porównania w przypadku butelek mówimy o liczbie poniżej 1000). Co ważne, puszki są też dużo lżejsze. Producenci piw doceniają opakowanie również za możliwości, jakie stwarza projektantom. Większa powierzchnia i kształt pozwalają na umieszczenie większej liczby komunikatów i elementów graficznych.

Co ciekawe, premierowe American IPA jest dostępne tylko w puszcze i – wciąż najbardziej popularnej w Polsce – pojemności 500 ml.

Przy tym piwie zrezygnowaliśmy z butelki i widzimy, że była to dobra decyzja. Piwo jest pozytywnie odbierane przez konsumentów. Nasi klienci pozbyli się oporów i w pełni akceptują to opakowanie, uznając je za równoważne z butelką – zapewnia Marek Skrętny.

Jesień to w polskim browarnictwie najciekawszy czas. To właśnie teraz browarnicy dużo eksperymentują z nowymi smakami i dodatkami. Możemy więc być pewni, że najbliższe tygodnie przyniosą jeszcze niejedną ciekawą premierę piwną, także z Browaru Amber.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

PROMOCJE

150. rocznica powstania kultowych Levi’s 501

To, co zaczęło się w 1873 roku od patentu na miedziane nity do spodni roboczych, w ciągu ostatnich 150 lat stało się najbardziej ikonicznym i wpływowym elementem mody, jaki kiedykolwiek powstał. Jeansy 501® to podstawa każdego stylu - charakteryzuje się wolnością, łamie zasady, granice czasu i kultury.

PROMOCJE

Przygoński „sprawdza się” nie tylko w rajdach

Odcinki specjalne, zmieniające się warunki pogodowe, trudności techniczne z maszyną to tzw. chleb powszedni kierowcy rajdowego. Jakub Przygoński, utytułowany kierowca rajdowy, wie o tym, jak mało kto. Sprawdza  się jednak nie tylko na wymagających i wyczerpujących wyścigach. W ramach kampanii „Prowadź się zdrowo” zachęca również Polaków do sprawdzenia swojej wątroby.

PROMOCJE

Huawei FreeBuds 5i – nowa odsłona cenionych słuchawek bezprzewodowych

Huawei CBG Polska wprowadza do Polski najnowsze dokanałowe słuchawki bezprzewodowe – HUAWEI FreeBuds 5i. Ten model czerpie garściami ze swojego bardzo udanego poprzednika, jednocześnie oferując szereg zmian, na których skorzysta każdy ich użytkownik.

PROMOCJE

Aktywność fizyczna kluczem do wzmocnienia wydajności mózgu

Badania ASICS pokazują, że regularne ćwiczenia zwiększają możliwości ludzkiego mózgu. W przełomowym, globalnym eksperymencie wzięli udział zawodnicy z całego świata, którzy na co dzień uprawiają sporty „umysłowe”, jak e-sport, scrabble czy szachy. Podejmując aktywność fizyczną, wszyscy zauważyli radykalną poprawę funkcji poznawczych, samopoczucia i wydajności. Przełożyło się to korzystnie na wyniki uzyskiwane w docelowych dyscyplinach.