Aktywność optymizmu – nowa kampania Zalando

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa, rozpoczyna dziś nową kampanię „Aktywiści Optymizmu", przedstawiającą ludzi, którzy szerzą pozytywność i optymizm wokół siebie i poprawiają innym humor. Po roku globalnych lockdownów i ograniczeń, kampania ma na celu szerzenie optymizmu poprzez prosty akt wywoływania uśmiechu na twarzach ludzi.

Zalando Zalando
● Kampania ma na celu szerzenie optymizmu w całej Europie poprzez zaangażowanie
ludzi, którzy swój optymizm zamieniają w pozytywne działanie.

REKLAMA

● W kampanii weźmie udział 11 aktywistów optymizmu z całej Europy, w tym holenderska
influencerka i modelka Rianne Meijer oraz francuski tancerz Salif Gueye, znani z
tworzenia humorystycznych i optymistycznych treści.

● Kampania będzie wspierana przez tzw. Festiwal Optymizmu (Festival of Optimism) ,
serię wydarzeń pop-up i pokazów wizualnych w kluczowych rynkach, w tym we Francji,
Włoszech, Niemczech i Szwecji, których kulminacją będzie Najdłuższy Dzień
Optymizmu (The Longest Day of Optimism) 21 czerwca.

● W Polsce kampania zostanie zlokalizowana serią humorystycznych murali
stworzonych przez Kingę Offert-Ploszaj i Dawida Ryskiego nawiązujących do kampanii,
a na platformie Spotify zamiast reklam będzie można usłyszeć pozytywne wiadomości
od polskich twórców, w których dzielą się optymizmem, m.in. Krystyny Czubówny i Asi
Okuniewskiej.

Rozpoczynająca się 1 czerwca na wszystkich rynkach Zalando kampania „Aktywiści Optymizmu" daje ludziom możliwość do uwalniania swoich uczuć, szerzenia radości i dzielenia się pozytywnym nastawieniem. Kampania składa się z 22 optymistycznych i zabawnych filmów, stworzonych jako 15-sekundowe klipy, które połączone zostały w reklamę telewizyjną wypełnioną humorem i uśmiechem.

Kampanii towarzyszy seria zdjęć twórców, którzy na swój własny, niepowtarzalny sposób i w swoim stylu uosabiają pozytywność. Każde zdjęcie wykonane przez hiszpańskiego fotografa Jorge Pereza Ortiza, opatrzone jest śmiałym hasłem: „Aktywiści Optymizmu". 11 pozytywnych aktywistów, w tym holenderska influencerka i modelka Rianne Meijer oraz francuski tancerz Salif Gueye, znani z tworzenia optymistycznych treści, prezentują kampanię w swoich mediach społecznościowych. 

Start kampanii będzie wspierany przez inicjatywę „Festival Of Optimism", która będzie serią wydarzeń pop-up w całej Europie, stworzonych w celu zainspirowania ludzi do uśmiechu, tańca i śpiewu. Momentem kulminacyjnym będzie wirtualne świętowanie najdłuższego dnia w roku, 21. czerwca.

"Po roku obostrzeń, w letniej kampanii chcieliśmy skupić się na nadziei i optymizmie, wywołując uśmiech na twarzach ludzi i dając im miejsce do swobodnego wyrażania swojego optymizmu" - komentuje Ralph Rijks, Vice President of Global Marketing w Zalando. "Dla nas Aktywiści Optymizmu to ludzie, którzy przynoszą radość innym i sobie - czy to piosenką, tańcem, czy innowacyjnym tutorialem makijażu na Tik Tok’u, to właśnie te drobne optymistyczne rzeczy łączą nas wszystkich i sprawiają, że radość szerzy się wokół nas. Kampania podkreśla naszą narrację na rok 2021, która mówi o przekształcaniu optymizmu w pozytywne działania (dla siebie i innych) poprzez radość życia".

Casting jedenastki „Aktywistów Optymizmu" został przeprowadzony w całości za pośrednictwem mediów społecznościowych, koncentrował się na treściach i działaniach twórców, które odzwierciedlały przesłanie kampanii, przy czym zasięg i wielkość kanałów w mediach społecznościowych bohaterów były drugorzędne. W filmie występują pozytywni i utalentowani twórcy, w tym tancerz Salif Gueye, który jest znany ze swojego żywiołowego stylu tańca wykonywanego na ulicach Paryża; holenderska influencerka i modelka Rianne Meijer, uwielbiana ze względu na swoje humorystyczne podejście do ciało pozytywności oraz modelka i autorka Naomi Shimanda, która swoją pozytywną postawę wyraża poprzez modę.

Pełen energii, pełnometrażowy spot został nakręcony przez mieszkającą w Londynie reżyserkę Lucy Luscombe, która niedawno znalazła się na liście 100 najbardziej kreatywnych twórców na świecie magazynu Dazed. W spocie wykorzystano utwór Show Me Love autorstwa Robin S. Kampania startuje 1 czerwca i prezentowana będzie w zróżnicowanych formatach: od zdjęć autorstwa Jorge Pereza Ortiza, DOOH, mediów społecznościowych bohaterów kampanii oraz plakatów i specjalnych murali w kluczowych rynkach.

W Polsce, lokalnym elementem kampanii będzie seria humorystycznych murali w 6 lokalizacjach (Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Warszawie, Poznaniu i Gdyni) autorstwa Kingi Offert-Ploszaj i Dawida Ryskiego przedstawiające krótkie, optymistyczne wskazówki nawiązujące do danego miasta dla wszystkich tych, którzy chcą odświeżyć sobie zasady życia “na zewnątrz” po pandemii, np. jak znowu zatańczyć, plażować, grillować czy przybić piątkę na przywitanie.

Dodatkowo, Zalando przygotowało specjalne formaty na Spotify, które zastąpią standardowe reklamy na tej platformie streamingowej, zapraszając kilku polskich twórców, aby swoim głosem szerzyli optymizm i pozytywne nastawienie. Zamiast reklam, użytkownicy usłyszą lektorkę i dziennikarkę Krystynę Czubównę, dziennikarza i youtubera Piotrka Grabarczyka, piosenkarkę i aktorkę Ofelię, a także podcasterkę Joannę Okuniewską, którzy dzielą się optymizmem i swoimi sposobami na dobry humor.

Zobacz również:
W trzy dni przepłynąłem kajakiem 160 km. A dokładnie 161 kilometrów i 180 metrów. Na wodzie spędziłem łącznie 23 godziny 41 minut i 38 sekund. Spaliłem w tym czasie 12 tysięcy 619 kcal, płynąc z maksymalną prędkością 14,8 km/h oraz ze średnią z trzech dni 6,9 km/h. Nie wiem, ile razy zanurzyłem wiosło w wodzie. Wiem natomiast, że Wisła jest piękna, jej ujście do morza bywa zdradliwe, fala na Bałtyku to nie przelewki, a wiosłowanie pod prąd... cóż, na niecenzuralne słowa pozwolę sobie później.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA