REKLAMA

Pokolenie świadomych konsumentów. 4 trendy zdrowotne na 2021 rok

Rynek produktów, które pozwalają dbać o zdrowie, bardzo szybko się rozwija, a konkurencja jest duża. W Internecie, gazetach czy telewizji widzimy reklamy, które zachęcają nas do zakupu nowych produktów lub usług. Nie ulegamy jednak już im tak łatwo. Stajemy się pokoleniem coraz bardziej świadomych konsumentów.

Sundose suplementy Sundose
Jak wynika z raportu „Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”, już ponad 40% Polaków zwraca uwagę na skład produktu, a przy zakupie kieruje się opinią ekspertów.

REKLAMA

W jakim kierunku będą zmierzać nasze zachowania prozdrowotne? Eksperci marki Sundose zwrócili uwagę na 4 główne trendy.

Sundose suplementySundose

1. Personalizacja

Pierwszym trendem jest personalizacja. Indywidualne podejście – personalne treningi, spersonalizowane programy żywieniowe dopasowane do naszych oczekiwań i celów, a nawet spersonalizowane platformy do słuchania muzyki czy oglądania seriali. Personalizacja coraz mocniej wkracza w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia. 42% badanych uważa, że suplement diety powinien działać kompleksowo i uzupełniać różne niedobory.

- „Obecnie personalizacja to już nie tylko moda. Świat medycyny przekonał się o tym na początku XXI wieku, kiedy zaczęto poznawać mapę ludzkiego DNA. Porównanie ze sobą DNA pierwszych osób, którym taką mapę sporządzono, wykazało, że nie istnieje na ziemi dwoje ludzi o takim samym DNA. Rozpoczęto stosowanie terapii, które brały pod uwagę cechy pacjenta oraz informacje zapisane w DNA i dostrzeżono, że ich skuteczność jest bardzo duża. Dzisiaj personalizacja to już znacząca część medycyny. Można sobie zatem zadać pytanie – dlaczego nie jest jeszcze powszechnie stosowana w suplementacji?” – pyta Adam Kuzdraliński, biotechnolog, naukowiec i dyrektor działu naukowego marki Sundose.

2. Transparentność etykiet


Sundose suplementySundose

„Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość składników, ich pochodzenie i przyswajalność. Jak najbardziej pożądanym elementem jest czysty skład: eliminacja konserwantów, wypełniaczy i innych zbędnych dla zdrowia substancji. Coraz więcej osób poszukuje również produktów w wersji wegańskiej, najlepiej w eco-friendly opakowaniu.” – mówi Monika Królak, certyfikowany dietetyk kliniczny.

Sundose suplementySundose

3. Zdrowy styl życia


Kolejnym trendem, który jest coraz bardziej zauważalny jest chęć prowadzenia zdrowego stylu życia. Uczęszczamy na siłownie, korzystamy z usług trenerów personalnych, zamawiamy cateringi dietetyczne. Jak wynika z badania marki Sundose, 35% badanych podejmuje aktywność fizyczną codziennie lub prawie codziennie, a 39% stosuje dietę. W celu uzupełnienia niedoborów w naszym organizmie chętniej sięgamy również po suplementy diety. Ich przyjmowanie stanowi nierozłączną i niezwykle ważną część nowoczesnego stylu życia. Na niedobory w organizmie jest narażony każdy z nas. Często wynika to z naszych codziennych zachowań, diety jaką obecnie stosujemy, małej ilości snu lub dostępu do promieni słonecznych, który w okresie jesienno-zimowym w Polsce jest znacznie ograniczony.

„Obecnie na rynku jest dostępnych kilkadziesiąt tysięcy różnych suplementów diety i leków bez recepty. Rośnie świadomość społeczeństwa w zakresie odpowiedniego ich doboru. Zaufanie do nowości na rynku, które wprowadzane są od ręki i bez uprzedniego sprawdzenia, będzie stopniowo malało. Polacy będą zwracali coraz większą uwagę na poprawny dobór składników suplementu.” – komentuje Michał Gołkiewicz, współzałożyciel marki Sundose.

4. E-commerce

Możliwość zakupów przez Internet z dostawą pod drzwi to znaczna oszczędność czasu i wygoda. Obecna sytuacja na świecie sprawiła, że jeszcze chętniej korzystamy z tego rozwiązania. Jak wynika z badania, 23% Polaków szuka opinii na temat interesującego ich produktu w Internecie.

„Ostatnie miesiące pokazały nam nieco inną rzeczywistość. W reakcji na obostrzenia i potencjalne ryzyko, konsumenci zmieniają swoje zachowania zakupowe. Jak pokazało badanie, Polacy coraz częściej zamawiają produkty związane ze zdrowiem przez Internet. Obecnie w sieci zamawia 28% Polaków i ten trend stale rośnie.” – podsumowuje Tomasz Styk, współzałożyciel marki Sundose.

Marka Sundose wie, jak ważne jest sprostanie oczekiwaniom klientów i podążanie za trendami. Wiele osób stosuje suplementację w konkretnym celu, a taki może być uzyskany wyłącznie dzięki spełnieniu dwóch warunków – odpowiedniemu dobraniu substancji oraz zachowaniu regularności. Skupienie się na indywidualnym doborze składników suplementu pozwala dostarczać konsumentom najlepszą i możliwie najbardziej skuteczną recepturę, która odpowie na realne potrzeby organizmu. Dlatego rozwiązaniem przyszłości jest dopasowanie substancji do potrzeb klienta i skumulowanie wiedzy eksperckiej w algorytmach, które w sposób automatyczny dobiorą skład. Personalizacja, czysty przejrzysty skład, zdrowy styl życia oraz usługi oferowane w e-commerce coraz mocniej wkraczają w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia.

* Raport “Polska innowacja w suplementacji - Personalizacja kluczem do sukcesu” prezentujący wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Sundose wrzesień 2020 metodą CAWI na grupie 1004 respondentów przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA