[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
18



OCEŃ
2.7

Żyj jak facet, pracuj jak kobieta

Współczesne firmy wymagają łączenia cech typowo męskich z kobiecymi. Żeby osiągnąć sukces w dzisiejszych czasach, musisz więc zmienić strategię działania. Zobacz, czego warto nauczyć się od kobiet, aby lepiej radzić sobie nie tylko w pracy, ale i w życiu.
Kobiety potrafią w lot rozgryźć, z kim mają do czynienia. Intuicja? To raczej zdolność dostrzegania szczegółów, na które facet nie zwróciłby uwagi. (fot. Sheryl Nields)
Nie jest naszym zamiarem przeciwstawianie cech kobiecych męskim i udowadnianie, że kobiety są lepsze. Nie o to chodzi. Z drugiej jednak strony trudno nie zauważyć, że świat się zmienia. Zmieniają się też zasady rządzące biznesem. Tak zwany męski model zarządzania oparty na hierarchii, rywalizacji, przedmiotowym traktowaniu ludzi i nastawieniu wyłącznie na zysk okazuje się coraz mniej skuteczny.

Coraz częściej mówi się o tym, że musimy promować nowe wartości, inne niż te, którymi kierowaliśmy się we wczesnej fazie kapitalizmu. Wielu publicystów pisze, że obecny kryzys na świecie pokazał, jak fatalne w skutkach i to dla całego świata okazują się niepohamowane ambicje, żądza zysku i skłonność do ryzyka, czyli te cechy, uznawane za typowo męskie, które jeszcze do niedawna uchodziły za motor gospodarki.

REKLAMA

Ekonomista Jeremy Rifkin twierdzi, że współczesne firmy mają szansę przetrwać tylko wtedy, gdy łączą się w sieci, czyli zasadą ich działania nie jest walka, lecz tworzenie relacji. To jest właśnie ten pierwiastek kobiecy, który jest potrzebny gospodarce.

Zdaniem Izabeli Kielczyk, psychologa biznesu, certyfikowanego coacha ICC, wiceprezesa zarządu Ypsilon Media, "kobiety nie są lepszymi czy gorszymi szefami niż mężczyźni, są po prostu innymi przełożonymi, inny jest ich styl zarządzania i kierowania. Nie ma wątpliwości, że kobiety świetnie dają sobie radę jako prezesi dużych koncernów, np. Wanda Rapaczyńska, Grażyna Kulczyk, Halina Zawadzka itd.

Kobieta szef jest bardziej nastawiona na dobre relacje między pracownikami. Lepiej radzi sobie w komunikowaniu się ze współpracownikami, klientami, natomiast mężczyzna szef wykazuje większą, często potrzebną "agresywność" w rywalizacji z konkurentami. Kobiety przywiązują większą wagę do atmosfery w pracy i stosunków międzyludzkich, częściej kierują się intuicją i często budują swój sukces, opierając się na wspólnym dążeniu do celu. Ten styl przywództwa daje pracownikom większą swobodę w podejmowaniu działań i decyzji".

Mężczyźni częściej podejmują decyzje samodzielnie, bez konsultacji, faworyzują bezwzględne podporządkowanie się, nie wchodzą w relacje z podwładnymi, a ich władza opiera się na groźbach i karach.

Znana antropolog Helen Fisher z kolei przeciwstawia te metody stylowi kobiecemu. Twierdzi, że kobiety mają tendencję do widzenia zagadnień szerzej. Podejmując decyzję, biorą pod uwagę więcej danych, dostrzegają więcej możliwości działania. Myślenie kobiet jest sieciowe - w odróżnieniu od myślenia męskiego, które jest raczej skoncentrowane, poszufladkowane i liniowe. Mężczyźni widzą firmę jako zbiór różnych elementów, podczas gdy kobiety patrzą na firmę jak na system elementów wzajemnie ze sobą powiązanych.

Zdaniem Helen Fisher globalizacja i informatyzacja wymuszają obecnie na firmach zmianę stylu kierowania na bardziej kobiecy. Wygląda na to, że aby przetrwać we współczesnym świecie, trzeba się nauczyć od kobiet wielu ważnych umiejętności, dzięki którym będziemy nie tylko skuteczniejsi w pracy, ale też bardziej zadowoleni z życia w ogóle.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij