Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Savoir-vivre w pracy - tych zachowań unikaj

Na Twoją karierę mogą mieć wpływ zarówno sprawy istotne, jak i drobiazgi, które wydają Ci się bez znaczenia. Zobacz, co może stać się przyczyną Twojej klęski i jak tego uniknąć.

gafa w pracy Każdemu zdarza się zachować tak, że pozostaje tylko złapać się za głowę. Dlatego warto uczyć się na błędach innych. 

1. Ręce przy sobie

Jeśli nie jesteś z zawodu masażystą, poufałe dotykanie kobiet w pracy jest absolutnie niedopuszczalne. I nie myśl sobie, że skoro nie dostajesz od razu w pysk, znaczy, że one to lubią. Większość tego nie lubi, a zgodnie ze standardami unijnymi możesz być oskarżony o molestowanie.

Natomiast przyjacielskie klepnięcie kolegi w plecy daje odmienny efekt. Faceci, którzy klepią innych facetów, są postrzegani jako posiadający status wyższy niż ci, którzy sa klepani. Ot, taka kolejność klepania.

i 3. Potem pogadasz

Odbieranie telefonów na zebraniach jest niegrzeczne. Prowadzący spotkanie ma prawo odebrać to jako brak szacunku, więcej – jako olewanie go. 

DLA PRACUSIÓW: Sposoby na stres i zmęczenie w pracy

4. Strażnik czasu

Spoglądanie na zegarek podczas gdy szef coś omawia to samobój. Jeżeli naprawdę musisz kontrolować czas, zdejmij zegarek i połóż go obok.

5. Komarek

Śpiący? Masz kaca? Umarłeś? Podnieś głowę, chłopie, i utrzymuj kontakt wzrokowy! Zgodnie z badaniami, kandydaci do pracy, którzy utrzymują kontakt wzrokowy przez zaledwie 10% czasu rozmowy, robią negatywne wrażenie. Spoglądaj w oczy rozmówcy przez 45-60% czasu.

6. Wytrzymasz

Demonstracyjnie okazywane biurowe miłości wywołują na ogół zakłopotanie osób postronnych. Nie mówiąc już o tym, że większość szefów uważa, iż romanse biurowe negatywnie wpływają na produktywność. Przełóż amory na po pracy.

7. Kawa wkurza

Który to już kubek kawy? Wlewanie w siebie hektolitrów rozpuszczalnej kawy nie tylko jest niezdrowe, ale również sprawia, że czujesz się bardziej zmęczony i zestresowany.

8. Pustka dookoła

Puste ściany = pusta głowa. Wykaż inicjatywę i zawieś na ścianach sali coś, na czym można oko zawiesić. To pobudza kreatywność. Mogą to być np. grafiki, zdjęcia z imprezy integracyjnej czy dowody waszych szczególnie udanych dokonań.

PRZECZYTAJ TEŻ: Nie daj plamy na imprezie firmowej

9. Człowiek-mysz

Wyprostuj się i zacznij zajmować więcej przestrzeni. Od razu poprawi to Twoją pozycję.

10. Zapętlony

Krzyżowanie nóg pogarsza krążenie w całym ciele. W efekcie Twój mózg jest gorzej dotleniony i mniej sprawny.

11. Głupia godzina

16 to najgorsza pora na zebranie. Większość osób doświadcza spadku energii i kreatywności pomiędzy godziną 15 a 17. Jeżeli masz coś do powiedzenia w tej sprawie, optuj za zebraniami o 11.

12. Człowiek-guma

Nienaturalnie napięte mięśnie wysyłają do mózgu sygnał, że w ciele jest jakiś problem. I mózg, zamiast chłonąć pożyteczną wiedzę marketingową, kombinuje, jak tu problem usunąć. Nie obawiaj się ustawić krzesła w takiej pozycji, aby wygodnie śledzić ekran czy tablicę.

13. Ćwicz pamięć

Powinieneś doskonale znać główne punkty Twojego wystąpienia i tylko z rzadka wspomagąc się notatkami. Czytanie z kartki jest nieprofesjonalne.

14. Głowa do góry

Unikaj siadania ze zgarbionymi plecami, łokciami na stole, podpierając dłońmi głowę. Wyglądasz jak ciężko załamany facet. Nie chciałbyś, żeby się wkrótce okazało, że masz powód, prawda?

15. Slang wtajemniczonych

Niemal każda grupa zawodowa posługuje się chętnie specyficznym słownictwem. To pozwala odróżnić się od innych, natychmiast rozpoznać „swojego” i patrzeć z wyższością na tych, którzy nie wiedzą, o co chodzi. Zamiast jednak się z tego śmiać, naucz się szybko języka swojej grupy zawodowej, to podwyższy Twoje notowania w firmie, a co najważniejsze – usprawnia komunikację.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij