[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Pracuj krócej, zarabiaj więcej

Masz tyle roboty, że nie wiesz, w co ręce włożyć? Może wcale nie jesteś taki zapracowany, tylko po prostu źle zorganizowany? Zobacz, co musisz zmienić, by w krótszym czasie pracować wydajniej i lepiej, a zaoszczędzony czas dobrze zainwestować. Bądź spokojny - szef to doceni.
fot. Diego Cervo 2011/shutterstock.com
Tracąc czas w pracy, zyskujesz tyle, że musisz tam spędzać coraz więcej czasu.

Marek po zmianie pracy zaczął mieć nienagannie czyste biurko, papiery poukładane w odpowiednich teczkach. Kosztowało to trochę wysiłku, ale podziałało. Awansował. Nawet jeśli twierdzisz, że doskonale wiesz, co gdzie leży, to inni nie wiedzą. Jeśli zachorujesz, a ktoś będzie próbował odszukać potrzebne dokumenty, jego czas zostanie zmarnowany. Nieporządek jest zaprzeczeniem efektywnego wykorzystywania czasu. Znowu musisz go trochę poświęcić i opracować klarowny system.

Jeśli już musisz mieć dokumenty pod ręką, umieść je na podręcznej półce stojącej z boku biurka. Na wierzchu należy położyć listę dokumentów, które znajdują się na półce. Są dokumenty, które będą Ci potrzebne dopiero za tydzień. Nie możesz zostawić ich na biurku. Dobrym pomysłem jest wpięcie ich do segregatora i napisanie na grzbiecie daty, kiedy będziesz musiał po nie sięgnąć.

Każdego ranka zerkasz tylko do dokumentów potrzebnych Ci danego dnia. Dla każdego bałaganiarza takie zadanie jest wcieleniem koszmaru sennego. Tymczasem pamiętanie o tym może być dziecinnie proste.

Ostrożnie z siecią

Internet z jednej strony jest źródłem aktualnych i potrzebnych informacji, najnowszych publikacji, a z drugiej - jest pułapką. Mało kto potrafi nie zajrzeć do prywatnej poczty, zobaczyć, co nowego wystawiono na Allegro, o czym piszą znajomi na Facebooku czy Naszej Klasie, poczytać bloga kolegi czy rozesłać maila ze świetnym dowcipem.

REKLAMA

Musisz być zdyscyplinowany. Zwłaszcza że straty ponoszone przez duże firmy, których pracownicy niewłaściwe korzystają z Internetu, są tak znaczne, że bardzo często wszystko, co robimy w sieci, jest monitorowane. Zwolnienia z tego powodu są coraz częstsze.

Istotne drobiazgi

Banalnym przyrządem, ale niezwykle przydatnym przy oszczędzaniu czasu, jest zwykły marker, a jeszcze lepiej kilka markerów. Jeśli przeczytasz uważnie dokument, zaznaczysz markerem kluczowe słowa, następnym razem gdy do niego sięgniesz,nie będziesz musiał od nowa czytać całości. Jakość jest zawsze istotna i jest to pojęcie przydatne także przy zarządzaniu czasem. "To, co zrobisz dobrze, zajmie Ci mniej czasu. Jakość pozwala oszczędzić czas" - pisze Patrick Forsyth w poradniku "Efektywne zarządzanie czasem".

Zaprzyjaźnij się z sekretarką

Jeśli masz sekretarkę, to porozumienie z nia jest niezbędne, gdy zależy Ci na dobrej organizacji pracy. Musisz się z nią rozumieć w pół słowa. To ona decyduje o wielu rzeczach, z pozoru błahych, ale mogących mieć kolosalny wpływ na Twój dzień. Wyobraź sobie, że łączy Cię za każdym razem, gdy dzwoni Twoja żona czy dziewczyna. Koszmar? Pół dnia stracone. Dlatego dobrze rozpocząć dzień od rozmowy z sekretarką. Powinna wiedzieć, nad czym pracujesz i jakie masz priorytety. Musi wiedzieć, kiedy może Ci przeszkodzić, i kogo grzecznie odesłać.

Czas to pieniądz

Wyobraź sobie sytuację - masz projekt, który kuleje. Nie lubisz się nim zajmować. W końcu dochodzi do tego, że jeden z pracowników ewidentnie opóźnia realizację zadania, więc musisz go zwolnić, by sprawa ruszyła do przodu. Trudno Ci się na to zdobyć, więc odsuwasz od siebie podjęcie decyzji. W efekcie coraz więcej czasu spędzasz nad projektem, w którym nie wszystko idzie idealnie. Projekt dobry tak naprawdę już Cię nie potrzebuje, projekt zły robi się coraz gorszy.

Dlatego musisz przestrzegać trzech reguł. Po pierwsze, nie odkładaj spraw, które wydają Ci się trudne. Po drugie, nie odkładaj spraw, których nie lubisz. I po trzecie, uważaj na swoje ulubione zadania. Paradoksalnie, przy nich też marnujesz czas. Wielu ludzi spędza zbyt wiele czasu na zajęciach, które sprawiają przyjemność.

1 ... 2 3 4
STRONA 3 z 4

Komentarze

 (16)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij