[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Stres - jak szybko go zwalczyć? Sprawdzone sposoby

Stres sam w sobie nie jest niczym złym. Mobilizuje do działania, sprawia, że dajesz z siebie wszystko. Czasem jednak jest go za dużo lub trwa zbyt długo, a to już może być groźne dla zdrowia. Oto 15 sposobów na uwolnienie się od napięcia w kwadrans.

fot. Xavier Gallego Morell 2009/shutterstock.com
Hormony wydzielane podczas długotrwałego stresu zatruwają organizm bardziej niż alkohol - twierdził twórca teorii stresu Hans Selye, autor bestsellerowej książki "Stres okiełznany". Adrenalina, zwana hormonem walki, rozszerza naczynia krwionośne, podnosi ciśnienie, przyspiesza akcję serca. W żołądku gromadzi się nadmiar soków trawiennych i kwas solny powoli niszczy układ pokarmowy.

Co więcej, nadmiar stresu sprawia, że obniżają się nasza wydajność i możliwości intelektualne. Bywa, że zachowujemy się gwałtownie, tracimy panowanie nad sobą, co w pracy jest raczej niewybaczalne. Można temu zaradzić i nauczyć się wyluzowywać w momentach, kiedy stres zaczyna przejmować kontrolę nad twoimi reakcjami.

1. Krzycz

Na pewno znajdzie się w Twoim biurze jakieś pomieszczenie, gdzie nikt Cię nie usłyszy. W ostateczności możesz przecież opuścić budynek na 10 minut pod pretekstem zjedzenia lunchu. Głośny wrzask, krzyk, a nawet siarczyste przekleństwo rzucone w miejscu neutralnym, bez obecności zdziwionych świadków, to znakomite ćwiczenie na szybkie rozładowanie napięcia.

2. Pisz

Jeśli po frustrującej rozmowie z przełożonym lub klientem dręczą cię wyrzuty, że nie powiedziałeś tego, co chciałeś, napisz list zawierający te słowa, których Ci w rzeczywistości zabrakło. Poczujesz ulgę, nawet gdy wrzucisz go potem do szuflady czy śmietnika. Jeżeli potrzebujesz naukowego uzasadnienia, bardzo proszę. Jest to zgodne z psychologiczną teorią przemieszczenia agresji. Wyładowanie złości na obiekcie zstępczym, czyli np. kartce, a nie na szefie, redukuje stres.

3. Usiądź

Kiedy zżera Cię stres, pamiętaj, żeby nie zakładać nogi na nogę. Koniecznie zadbaj o to, aby obie stopy dotykały ziemi (ciężar ciała rozmieszczony równomiernie). Usiądź lub postój chwilę wyprostowany i wsłuchaj się w swój oddech. 5-10 głębokich oddechów powinno cię uspokoić. Wszelkie elementy jogi lub medytacji sprawiają, że sygnały o zagrożeniu stresem nie docierają do mózgu; utrzymują kortyzol na równym poziomie - stwierdził doktor Bruce Rabin, dyrektor programu "Zdrowy styl życia", prowadzonego na uniwersytecie w Pittsburghu.

Dr Jon Kabat-Zinn z uniwersytetu w Massachusetts opracował metodę redukcji stresu, wywołanego przez napływ gniewu. Polega ona na tym, że w momencie wzburzenia trzeba wziąć głęboki oddech, przetrzymać go trzy sekundy, po czym odpowiadać spokojnym tonem.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij