[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Męskie zawody: mistrz kierownicy

Jeśli za młodu naoglądałeś się "Szybkich i wściekłych" z pewnością nie raz marzyłeś, by zostać zawodowym kierowcą (nie na tirach, rzecz jasna). Podpowiadamy, jak spełnić to dziecięce marzenie.

Kierowca rajdowy
Samozwańczych rajdowców niestety w naszym kraju nie brakuje. Żeby jednak zyskać sobie miano prawdziwego mistrza kierownicy, potrzeba wielogodzinnych treningów i odpowiednich predyspozycji mentalnych. Kajetan Kajetanowicz (rocznik 1979) ilustruje to w następujący sposób: „14 km odcinków specjalnych i 20 minut pełnego skupienia, różnice pomiędzy zawodnikami na mecie rzędu 2,5 sekundy. W tym sporcie odnajdują się tylko ludzie o silnej psychice”.

To zajęcie dla pasjonatów, bo nie zarabia się kroci na startach. „Za wygraną otrzymuje się symboliczny puchar” – wyjaśnia Kajtek. O pieniądze trzeba walczyć poza drogą, zabiegając o wsparcie sponsorów. Zatem jeśli chcesz myśleć o karierze kierowcy rajdowego, a masz na utrzymaniu rodzinę, pamiętaj, że prócz wyników w zawodach należy wykazać się też zmysłem przedsiębiorcy, który potrafi sprzedać swój wizerunek.

REKLAMA

W wyścigach z finansami jest podobnie - tylko w F1 podpisuje się z zespołami milionowe kontrakty, w innych seriach głównie od operatywności zawodnika zależy grubość jego portfela.

Od czego zacząć: najpierw trzeba ścigać się w tzw. KJS-ach (Konkursowych Jazdach Samochodem). Można zdobyć podczas nich punkty, które pozwalają na udział w Pucharze PZMOT – a stąd już prosta droga do zdobycia licencji R1.

Ile czasu potrzeba: aby osiągać przyzwoite rezultaty w mistrzostwach Polski, musisz poświęcić sporo czasu na treningi – nowicjuszom zajmuje to średnio 2 lata.

Jaką cechę musisz mieć: koordynacja ruchowa mile widziana.

Bonusy: przede wszystkim adrenalina w sporych dawkach, a jeśli dopisze Ci szczęście – także sława i pieniądze. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij