[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Meeting plan: podnieś efektywność spotkań firmowych

Zwykle firmowe spotkania trwają 2-3 godziny. A powinny ok. 20 minut. To ogromne marnotrawstwo czasu, a jak wiadomo czas to pieniądz. Oto plan, który pozwoli podnieść efektywność firmowych spotkań, jednocześnie znacząco skracąjąc ich czas.

biznesmen przy tablicy fot. Syda Productions, 2015, shutterstock.com
1. Plan

Przed spotkaniem określ prosto i wyraźnie jego cel (np. nowa kampania reklamowa). Potem zaplanuj spotkanie w 10 jasno określonych punktach. Każdy z nich musi być prosty i czytelny dla wszystkich. Każdy musi poznać swoje nowe zadania.

Czas. Zanim rozpoczniesz spotkanie, precyzyjnie określ czas jego trwania. Nie dłużej niż pół godziny!

2. Grupa

Spotkania nie potrzebują całego zespołu. Potrzebują tych, którzy coś konkretnego mają wnieść do projektu. Dobierz ludzi i poinformuj ich o spotkaniu dzień wcześniej.

Pora. Nigdy nie rób spotkania z samego rana lub po lunchu. Przeciwnie, zawsze przed posiłkiem lub tuż przed końcem pracy. To pomoże nie przeciągać meetingu w nieskończoność.

REKLAMA

3. Miejsce

W każdej firmie powinna być sala konferencyjna. Miejsce niczyje, w którym nikt nie czuje się jak u siebie. Wszyscy unikają w ten sposób odbierania telefonów, zaglądania do poczty i uciekania w rozmowy na czacie.

Punktualność. Nie czekaj na spóźnialskich, nawet jeśli to Twoi czołowi pracownicy. Jeśli im pozwolisz na spóźnialstwo, inni też przestaną być na czas.

4. Dygresje

Jeśli dowodzisz grupą ludzi, która spotyka się również po pracy, bardzo łatwo zejść na tematy poboczne. Unikaj tego! A jeśli już się zdarzy, sprowadź dyskusję na właściwe tory.

Priorytety. Nie zapominaj, że na spotkaniu każdy chce dobrze wypaść. Będą więc pojawiać się popisowe wystąpienia, nie zawsze na temat. Zaproś na inne spotkanie i wróć do meritum.

5. Resumé

Podsumuj spotkanie. Resumé powinno być bliskie Twojemu planowi, z tą różnicą, że każdy powinien już znać swoje i innych zadania oraz ich czas na realizację.

Żadnych pytań. Nie pytaj na koniec: czy są jakieś pytania? To często popełniany błąd. Pytania powinny pojawić się w trakcie dyskusji. Pytania na koniec niepotrzebnie rozwlekają czas spotkania.

Dział Kariery MH przypomina

Źle zaplanowane spotkanie wygląda jak wygłaszane jedna po drugiej mowy autoreklamowe, z których nic potem nie wynika. Jeśli Ty dyrygujesz, musisz wiedzieć, czego oczekujesz od każdego z pracowników, dać im określony czas w konkretnym temacie i w porę zamknąć spotkanie.

MH 06/12

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij