Jak pracując mniej, zarabiać więcej? 4 sposoby

W pracy spędzamy ponad 300 godzin więcej niż Brytyjczycy i prawie 400 godzin ponad średnią w Niemczech – wynika z danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Tim Ferris, autor bestsellera „4-godzinny tydzień pracy”, odkrył sposoby, dzięki którym możemy pracować mniej. Oto kilka z nich.

Jak pracując mniej, zarabiać więcej? fot. shutterstock.com

1. Regularnie trenuj umysł

Aby zgłębić tajemnice genialnych umysłów, Ferris przepytał setki ludzi, którzy osiągnęli maksymalną efektywność w swojej dziedzinie, o ich codzienne nawyki. Okazało się, że ponad 80% z nich praktykuje jakąś formę medytacji, koncentracji czy uspokajania umysłu.

REKLAMA

Jak to działa

Medytacja pomaga skupić się na tym, co tu i teraz, i kontrolować emocje. Dzięki niej zaprzęgasz do roboty wszystkie siły umysłowe – wtedy gdy potrzeba. Pozwala też zyskać inną perspektywę, przyjrzeć się na spokojnie sobie i swoim myślom.

Jak to się robi

Medytować możesz wszędzie, np. w tramwaju, siedząc z zamkniętymi oczami, licząc oddechy i powtarzając w myślach słowo – mantrę, która ma za zadanie przegonić z głowy niechciane myśli.

2. Rozpocznij dobrze nowy dzień

Bez śniadania nie powinno się wychodzić z domu, a po przebudzeniu warto poświecić chwilę na gimnastykę – to oczywiste, prawda? Mniej oczywistym, ale niezwykle korzystnym nawykiem jest rozpoczynanie dnia od zapisków. Ferris codziennie rano zasiada przy biurku z gorącym napojem z kurkumy, imbiru oraz herbaty pu-erh i zapisuje trzy strony dziennika.

Jak to działa

To poranne pisanie jest jak odświeżająca kąpiel dla umysłu. Jeśli przelejemy na papier wszystkie myśli, pomysły i troski, w nowy dzień wkraczamy z umysłem oczyszczonym i gotowym na nowe wyzwania.

Jak to się robi

Znajdź jakiś zeszyt i przypomnij sobie, na czym polega ręczne pisanie. Zapisuj, co chcesz: plany na nadchodzący dzień, pomysły z poprzedniego wieczoru lub po prostu swoje myśli.

3. Jedno zadanie naraz

Ferris twierdzi, że ludzie na ogół są tak zalatani, że po prostu nie mają czasu ani siły, żeby usiąść i wymyślić jakiś fajny sposób na życie. Chcesz mieć więcej czasu?

Jak oszczędzać czas

Tajemnicą sukcesu jest umiejętne grupowanie zadań. Polega to na tym, że w jednym czasie koncentrujemy się tylko na zadaniach podobnego typu. Np.: zamiast jeździć autem trzy razy – na przegląd, na wymianę opon i na wymianę oleju – ustaw sobie to wszystko w jednym dniu w pobliskich warsztatach. Podobnie z pracą: wyznacz sobie np. jeden dzień w tygodniu na wszystkie zaległe i bieżące rozmowy telefoniczne. Zajmie Ci to w sumie mniej czasu niż codziennie „po troszku”. Chodzi o to, że w pracy najwięcej czasu zajmuje nam faza przygotowań. Lepiej więc przygotować się raz i odhaczyć z listy zadań jak najwięcej.

4. Podkręć swoje IQ

Ferris jest często pytany, czy stosuje jakieś leki lub suplementy na podkręcenie efektywności mózgu. Odpowiedź brzmi: tak, próbował niemal wszystkiego (łącznie z tymi nielegalnymi specyfikami), ale jedyne, co w jego przypadku przynosi efekty, to:

Kreatyna i ubiquinol

To pierwsze doskonale znają sportowcy, bo stanowi składnik odżywek, a drugie jest silniejszą i wydajniejszą wersją koenzymu Q10.

Yerba mate

Dodaje energii na dłużej niż kawa. Pobudza też kreatywność.

Lion’s Mane Mushroom

Grzyb lwiej grzywy (zwany soplówką jeżowatą) jest od lat cenionyn adaptogenem, który wyostrza umysł, pomaga dłużej skoncentrować się na zadaniu i przydaje się przy naprawdę trudnych projektach. Kupisz w sklepie ze zdrową żywnością.


Artykuł pochodzi z książki „Gentleman. Kodeks nowego mężczyzny".

Zobacz również:
Oto ćwiczenie, przy którym zwykły krokodylek to bułka z masłem.  Jeden burpee bez wyskoku,  ale z wiosłowaniem i ugięciem  ramion, wystarczy za cały trening.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA