[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Jak pracować wydajniej i krócej?

Nie masz czasami wrażenia, że coraz trudniej nam się skoncentrować? Dookoła jest zbyt wiele rzeczy, które nas rozpraszają. Mniej efektywnie pracujemy, ale też i gorzej wypoczywamy. Zobacz, jak oczyścić sobie przestrzeń życiową z niepotrzebnych zakłóceń.

facet w pracy fot. Shutterstock
Nasze czasy obfitości wszystkiego mają też swoje ciemne strony. "Gdy rzucisz okiem na badania dotyczące szczęścia i szczęśliwych społeczeństw, znajdujesz tam wiele wspólnych punktów – mówi lord Richard Layard, autor książki "Happiness: Lessons From A New Science". – W naszym życiu panuje zbyt wiele zamętu. Mamy za dużo rzeczy, których nie potrzebujemy, a co gorsza, cały czas pragniemy mieć jeszcze więcej".

To samo dotyczy społeczeństw na dorobku, takich jak nasze. Aby zoptymalizować wydatek czasu, pieniędzy i energii, warto pozbyć się tego, co zbędne, co Cię niepotrzebnie rozprasza i denerwuje, tak by Twoja aktywność była precyzyjnie skoncentrowana na celu.

Uprościć życie – oto czego nam potrzeba, i to nie tylko w pracy, ale w każdej dziedzinie. Więcej niekoniecznie oznacza lepiej.Oczyść biurko i umysł, aby pracować wydajniej i krócej.

Zrób plan, wyznacz priorytety i trzymaj się ich

Możesz się uważać za mistrza żonglerki, ale to koncentracja na jednym zadaniu jest kluczem do sukcesu. "Twój mózg potrafi przetwarzać mniej zadań naraz, niż Ci się wydaje" – mówi Hal Pashler, profesor psychologii na University of California.

Skorzystaj ze strategii stosowanej w NASA. Pracując w stacji kosmicznej Mir, kosmonauta Jerry Linenger zakładał trzy zegarki z alarmami, które przypominały mu, kiedy przełączyć się na kolejne zadanie. Na Ziemi wystarczy, jeżeli wyznaczysz sobie priorytety, co robisz i od kiedy do kiedy. Sygnał w komórce przypomni Ci o kolejnym etapie.

Uodpornij się na zawirowania rynku

Ciężko się skupić na pracy, gdy masz świadomość, że właśnie szlag trafi a Twoje pieniądze zainwestowane w fundusze. Wyjściem może być inwestycja w fundusze absolutnej stopy zwrotu. "Teoretycznie taki fundusz ma zarabiać nawet w czasie bessy" – mówi Bartosz Chochołowski z money.pl.

Fundusze te nie gwarantują zwrotu z inwestycji, mogą jednak zarabiać na krótkiej sprzedaży i inwestować w różne instrumenty, nie tylko w akcje (jak zwykłe fundusze inwestycyjne). Jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że opłaty za zarządzanie w takich funduszach są wyższe niż w zwykłych akcyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Głos a kariera
Wykorzystaj media społecznościowe do swojego PR

Portale społecznościowe to według analityków obecnie główny pożeracz czasu pracowników. Badania firmy Panda Security informują, że 77% pracowników w USA korzysta z sieci społecznościowych w pracy.

Nie trać beztrosko swojej prywatności, jako że każda Twoja aktywność zostawia ślad. Szef bardzo łatwo może dowiedzieć się, że nie jesteś chory, tylko masz kaca po wczorajszej imprezie, z której to imprezy jeszcze może sobie obejrzeć zdjęcia.

Przede wszystkim bądź poważny i nie korzystaj z FB podczas roboty, nie dodawaj szefa (ani klientów) do znajomych, ustaw odpowiedni poziom prywatności, nie zapamiętuj swojego hasła na firmowym komputerze, nie pisz nic o firmie, nie korzystaj z FB po alkoholu, moderuj posty swoich znajomych.

Weź szczepionkę na stres

"W większości przypadków Twoja wściekłość o wiele bardziej szkodzi Tobie niż temu, na kogo jesteś zły" – mówi psycholog Beata Dżugaj. – Gniew odbiera Ci energię, zaburza koncentrację, nie wspominając już o kosztach zdrowotnych.

Wściekłość to rodzaj odruchu, którego się możemy oduczyć. Pomaga spojrzenie na sprawy z odpowiedniej perspektywy. Ktoś zajechał Ci drogę? Jakie to będzie miało znaczenie jutro? A jakie ma w kontekście na przykład klęski żywiołowej?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij