[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Firmowa impreza 2020 - 6 zasad savoir-vivre

W pracy świętujemy urodziny, jubileusze i narodziny dzieci, ale czasy się zmieniają, a z nimi biurowy savoir-vivre. Oto kilka porad, jak zorganizować firmową imprezę bez wtopy.

Dekoracje

Balony, talerzyki z napisem „Happy Birthday” czy jednorazowe plastikowe słomki to sposób na generowanie nie tylko zbędnych odpadów, ale i zbędnych kosztów. Podpytaj, czy w jakimś magazynku nie ma dekoracji z poprzednich imprez. Naczynia i sztućce weź z firmowej kuchni, a po wszystkim zapakuj do zmywarki. To chyba nie jest zbyt duży wysiłek, prawda?

ZOBACZ: Romans w pracy - czy warto?

REKLAMA

Rozmowy

To nie jest tak, że w pracy wszystkie rozmowy powinniśmy ograniczać do small talków, ale jeśli, powiedzmy, Twój szef jest zapalonym myśliwym, a Ty jesteś świeżo upieczonym weganinem, nie staraj się go nawrócić. Czterdziestka koleżanki z działu to nie jest najlepszy moment na tego typu dyskusje – szkoda psuć atmosferę i narażać się szefowi. W końcu to z wypłaty kupujesz ten hummus.

Prezenty

Jeśli w Twojej firmie panuje zwyczaj zrzutek na prezenty, zawsze bierz w nich udział. Nawet jeśli jesteś nowy w pracy, nie zaszkodzi się dołożyć. W końcu chcesz być częścią grupy, a to wymaga czasem poświęceń (także finansowych). Zamiast zakupu często nietrafionych prezentów zaproponuj karty podarunkowe lub karnety na przeżycia (np. wizytę w spa czy zaproszenie do restauracji).

PRZECZYTAJ: Zasady rozmowy z szefem

Alkohol

Choćbyś właśnie podpisał kontrakt życia czy świętował narodziny potomka, nie ma zmiłuj – w zakładzie pracy nie ma miejsca na alkohol. Istnieje jeden jedyny wyjątek i ujawnia się wtedy, gdy to szef wznosi toast. Wówczas na lampkę szampana czy kieliszeczek możemy przymknąć oko.

Jedzenie

Możesz kochać mięso jak Reksio szynkę, a alergię na gluten uważać za wymysł bananowej młodzieży, ale jeśli wśród współpracowników ktoś jest na diecie wegańskiej, wegetariańskiej czy bezglutenowej, dobry zwyczaj nakazuje zadbać, by i oni mieli co zjeść. Tort może być tradycyjny, ale warto zadbać np. o wegańską babeczkę dla koleżanki z działu.

Sprzątanie

Zrzucenie wszystkiego na panią sprzątającą, „bo od tego tu jest”, to zachowanie poniżej poziomu. Zasada jest prosta: sprząta organizator. Zamiast wrzucać wszystkie śmieci do jednego wora, posegreguj, ile się da. Resztki ciasta czy sałatki zapakuj i daj gościom do domu, poczęstuj pana ochroniarza lub wstaw do lodówki i zostaw na kolejny dzień.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij