[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Fazy motywacji - jak je wykorzystać?

Zamiast szukać dodatkowych źródeł energii, lepiej wykorzystaj tę, którą masz, aby zwiększyć efektywność w pracy.

motywacja
Robilibyśmy o wiele więcej w pracy, ćwiczylibyśmy więcej, cóż, kiedy jakoś nam brakuje motywacji. Psycholog B.J. Fogg, dyrektor Laboratorium Technologii Perswazji na Uniwersytecie Stanforda w USA, ma na to rozwiązanie.

Według Fogga powinniśmy umieć korzystać z „fali motywacji”, jak określa przypływy i odpływy chęci do działania. Kiedy czujemy przypływ chęci do działania, należy zrobić wszystkie trudne rzeczy, aby później, kiedy motywacja słabnie, zostały do zrobienia już tylko te łatwe, powtarzalne. Na przykład kiedy masz siłę, zrób tę upierdliwą część projektu, a potem zostanie Ci tylko kosmetyka. Chcesz jeść zdrowo?

REKLAMA

PRZECZYTAJ TEŻ: Jak zmotywować się do treningu?

W fazie entuzjastycznej po powrocie ze sklepu umyj, obierz i pokrój warzywa oraz schowaj je do lodówki. A gdy motywacja siądzie, nie będziesz musiał wykonywać wszystkich tych nużących czynności. Tę zasadę można odnieść niemal do wszystkiego.

Wesoły jak listopad

Kiedy wakacyjna opalenizna już całkiem z nas zeszła, wiemy, że nieuchronnie nadciąga jesienny dół. Mamy na to patent – otóż według psychologów samo planowanie przyjemnych zdarzeń wyzwala te same hormony dobrego humoru, co uczestniczenie w nich. Już dzisiaj zaplanuj sobie wakacje w ładnym miejscu. Sprawdź w Google Maps, jak wygląda okolica, gdzie są miejsca do surfowania. Zaglądaj tam regularnie, a poprawa humoru gwarantowana.

Sposoby na mądrość

  • Kup sobie psa Regularne spacery pobudzają wytwarzanie białka BDNF, które sprzyja tworzeniu nowych neuronów i połączeń między nimi.
  • Zakuj na pamięć Na przykład angielskie teksty. Trening pamięci krótkotrwałej znacznie poprawia wyniki testów na inteligencję.
  • Myśl o niebieskich migdałach Japońscy naukowcy zbadali, że stan marzeń pobudza krążenie krwi w mózgu.

Prześpij się z tym

15 – nawet tyle minut drzemki wystarczy, aby lepiej zapamiętać i przetworzyć nabyte informacje. Uczysz się czegoś? To teraz się chwilę zdrzemnij. I na egzamin.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij