[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Czego nie mówić w pracy?

Wiemy, jak jest: nadmierna szczerość w pracy może nie być najlepszym krokiem do awansu. 

praca fot. Getty Images
1. Sytuacja: Dostałeś ambitny projekt. Boisz się, że nie podołasz. 

Nie mów: "Nie ma mowy, nie poradzę sobie".

Zamiast tego: Spokojnie poproś o jak największą ilość pomocnych danych, informacji oraz uzgodnij, jakie są dokładnie oczekiwania szefów. To, co w pierwszej chwili wydaje się przytłaczające, może okazać się łatwiejsze niż myślisz. 

2. Sytuacja: Firma, w której pracujesz, jest na skraju bankructwa. 

Nie mów: "Od początku mówiłem, że tak się skończy".

Zamiast tego: "Słuchajcie, musimy zrobić wszystko, żeby nam się udało z tego wyjść". Staraj się, aby zapamiętali Cię jako pozytywnego, optymistycznego i energetycznego faceta. Dobra opinia o Tobie przyda się w przyszłości. 

3. Sytuacja: Na rozmowie kwalifikacyjnej pytają Cię o byłego szefa. 

Nie mów: "To był wyjątkowy sk...wysyn".

Zamiast tego: Nawet gdy facet rzeczywiście był powszechnie znany z parszywego charakteru, mów: "Wiele się dzięki niemu nauczyłem". Nikt nie lubi plotkarzy (chociaż chętnie się ich słucha) i braku lojalności.

4. Sytuacja: W nowej pracy negocjujesz pensję.

Nie mów: "Chcę zarabiać co najmniej 6000 zł na rękę".  

Zamiast tego: Jasne, fachowcy powinni być dobrze opłacani. Ale wcześniej lepiej się zorientuj, jakie są zarobki na podobnych stanowiskach w tej firmie. Żebyś nie licytował za wysoko, bo to może być Twoja ostatnia rozmowa.  

5. Twoja praca jest dosyć monotonna.  

Nie mów: "Nudzę się tutaj".  

Zamiast tego: Nie demonstruj całym sobą, jak bardzo gardzisz tą pracą, bo wkurzysz najcierpliwszego szefa. Albo znajdź sobie taką, która zaspokaja Twoje ambicje, albo po prostu postaraj się rozszerzyć zakres obowiązków. 

Naukowcy z Harwardu odkryli, że ludzie skłonni do mijania się z prawdą są też bardziej kreatywni. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami. 

Zestresowany? Sztuka daje luz

Amerykańska prof. Girija Kaimal udowadnia, że uprawianie sztuki jest jednym z najskuteczniejszych i najszybszych sposobów na obniżenie poziomu hormonów stresu. Wystarczy 45-minutowa sesja twórczości. Nie masz żadnego talentu? To kompletnie nie przeszkadza (chyba że sąsiadom, jeżeli wybrałeś muzykę). Ale nawet zwykłe lepienie z plasteliny czy rysowanie pozwala Ci spojrzeć na własne problemy z dystansem. 

6h

Tyle godzin po nauce idź pobiegać albo poćwiczyć. Naukowcy z Radboud University Medical Center odkryli, że dokładnie taka synchronizacja nauki i ćwiczeń najbardziej sprzyja poprawie pamięci długotrwałej.

MH 08/2016

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij