Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Maile służbowe: zasady pisania

W biznesie, jak na randce - jeden nieprzemyślany zwrot może zaprzepaścić wszystkie dotychczasowe osiągnięcia. Uniknij takiego losu.

Pisanie służbowych maili

1. Formalne otwarcie

Zasady pisania służbowych maili są podobne do tych, które od dawna obowiązują przy pisaniu listów służbowych. Czyli otwarcie: „Szanowny Panie/Szanowni Państwo”. Zakończenie: „Z poważaniem”. I podpis. To oznacza, że poważnie traktujesz i sprawę, i adresata.

2. Dopracuj temat

W sytuacji gdy Twoje nazwisko nic adresatowi nie mówi, od tematu zależy, czy wiadomość zostanie otwarta, czy nie. Wpisz w temat istotę problemu, a jeżeli reprezentujesz firmę, wpisz jej nazwę. Z badań wynika, że nazwa firmy o 60% zwiększa prawdopodobieństwo odczytania wiadomości.

3. Unikaj wersalików

Wielkie litery w wiadomości mogą spowodować, że zostanie ona przez filtr antyspamowy uznana za wiadomość śmieć. A poza tym facet, który pisze maile wielkimi literami, sprawia wrażenie analfabety (w każdym razie komputerowego). Poza tym wersaliki czyta się o 20-30% wolniej.

4. Prostota najlepsza

Nie staraj się przekombinowywać. List służbowy ma mieć jak najprostszą formę i czcionkę. Wszelkie udziwnienia, kolory, animowane logo, emotikonki czy inne ozdobniki sprawiają, że całość wygląda niepoważnie. I kojarzy się z reklamowym spamem, którego wszyscy mają powyżej uszu.  

5. Ale to nie klepsydra

Służbowy nie oznacza, że musi brzmieć jak naukowy elaborat. Zdania mają być proste, a forma przejrzysta. Tak, żeby chciało się go czytać. I koniecznie dodaj coś sympatycznego, co pomaga przełamać lody: „Cieszę się, że będziemy się mogli spotkać”, „Słyszałem wiele dobrego o waszej firmie”. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij