[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

5 reguł pisania służbowego maila

W biznesie, jak na randce - jeden nieprzemyślany zwrot może zaprzepaścić wszystkie dotychczasowe osiągnięcia. Uniknij takiego losu.

1. Formalne otwarcie

Zasady pisania służbowych maili są podobne do tych, które od dawna obowiązują przy pisaniu listów służbowych. Czyli otwarcie: „Szanowny Panie/Szanowni Państwo”. Zakończenie: „Z poważaniem”. I podpis. To oznacza, że poważnie traktujesz i sprawę, i adresata.

2. Dopracuj temat

W sytuacji gdy Twoje nazwisko nic adresatowi nie mówi, od tematu zależy, czy wiadomość zostanie otwarta, czy nie. Wpisz w temat istotę problemu, a jeżeli reprezentujesz firmę, wpisz jej nazwę. Z badań wynika, że nazwa firmy o 60% zwiększa prawdopodobieństwo odczytania wiadomości.

3. Unikaj wersalików

Wielkie litery w wiadomości mogą spowodować, że zostanie ona przez filtr antyspamowy uznana za wiadomość śmieć. A poza tym facet, który pisze maile wielkimi literami, sprawia wrażenie analfabety (w każdym razie komputerowego). Poza tym wersaliki czyta się o 20-30% wolniej.

4. Prostota najlepsza

Nie staraj się przekombinowywać. List służbowy ma mieć jak najprostszą formę i czcionkę. Wszelkie udziwnienia, kolory, animowane logo, emotikonki czy inne ozdobniki sprawiają, że całość wygląda niepoważnie. I kojarzy się z reklamowym spamem, którego wszyscy mają powyżej uszu.  

5. Ale to nie klepsydra

Służbowy nie oznacza, że musi brzmieć jak naukowy elaborat. Zdania mają być proste, a forma przejrzysta. Tak, żeby chciało się go czytać. I koniecznie dodaj coś sympatycznego, co pomaga przełamać lody: „Cieszę się, że będziemy się mogli spotkać”, „Słyszałem wiele dobrego o waszej firmie”.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij