[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

5 patentów na energetyczną przerwę w pracy

Jeśli czujesz, że Twój mózg zwalnia, nie męcz się i od razu udaj się na 10-minutową przerwę. Tylko zamiast strzelić w płuco, ustrzel sobie nagrodę w postaci zmniejszenia stresu i lepszej koncentracji. Oto 5 patentów, dzięki którym szybko naładujesz baterie.

Kariera: 5 patentów na energetyczną przerwę w pracy fot. Shutterstock
Miniprzerwa 1: Nie ma lipy

Uzupełnij swój asortyment w kuchennej szafce. Oprócz zapasu czarnej kawy, powinna się tam znaleźć również herbata z lipy. Mało kto wie, że świetnie działa na system nerwowy: uspokaja i pozwala się zrelaksować. Zaparzaj w 60 stopniach C.

REKLAMA
 

Miniprzerwa 2: Światłocuda

Wygląda jak odtwarzacz MP3, ale zamiast dźwięku słuchawki emitują światło. Przez uszy dostarczasz je do mózgu, co – według badań fińskich naukowców – natychmiast poprawia nastrój i koncentrację. Wystarcza 10 minut dziennie (www.valkee.pl).

Miniprzerwa 3: Pisz

Nazywaj swoje emocje. Jeśli dopada Cię stres, w wolnej chwili stwórz listę megastresujących rzeczy w pracy, na które nie masz wpływu. Potem spisz listę 10 takich, z których jesteś dumny. Nazywanie emocji to jeden z treningów na pewność siebie.  

Miniprzerwa 4: Krwisty drink

Przekrój na pół czerwonego grejpfruta. Jego zapach pobudza wytwarzanie fal alfa w mózgu, przez co poczujesz się spokojniejszy. Dorzuć do tego witaminę B complex. Ta grupa witamin poprawia sprawność umysłową, pamięć i koncentrację.

Miniprzerwa 5: Zamiast batonika

Zamień 10-minutową przerwę na papierosa na przygotowanie zdrowej przekąski. Nie ma cukru, a natychmiast poprawia nastrój i uwagę. No i możesz ją zrobić w pracy.

A Jak uzyskać wysokie stężenie tryptofanu w jajkach? Gotuj je nawet w czajniku – co najmniej 3 minuty. Potem odczekaj i znów gotuj 2 min. Tryptofan pobudzi hormony szczęścia.

B Ostudź jajka pod zimną wodą. Pokrój sześć grzybów shiitake, które zawierają beta-glukan – kompleks cukru, który chroni przed stresem.

C Na talerzu rozłóż równomiernie rzeżuchę. Jest pełna enzymów, które obniżają poziom hormonu stresu. Rzeżucha pomaga czuć się spokojniej.

D Posiekaj jajka i wymieszaj z rzeżuchą. Jedz, gdy będziesz miał ochotę na przekąskę. 

Porada MH:

Słuchaj swojego biologicznego zegara. Jeśli pracujesz w systemie od 8.00 do 16.00, szybko zauważysz, że Twój mózg spowalnia ok. 13.00. Wtedy koniecznie zrób przerwę, bo z pracy i tak będą nici. Jeśli jesteś w plecy ze zleceniami, przysiądź o 17.00 – wówczas intelekt jest w szczytowej formie. 

Praca ma to do siebie, że męczy i stresuje. Ale zamiast narzekać, jaki jesteś nieszczęśliwy, spróbuj wziąć sprawy we własne ręce i spraw, by codzienna wędrówka do pracy była przyjemniejsza. Oto sprawdzone sposoby na stres i zmęczenie w pracy.

MH 10/2012

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij