3 rady od ludzi, którzy zarobili miliony

Nie ma ludzi skazanych na sukces i tych, którym nigdy nic nie wychodzi. Największe kariery robią ambitni i kreatywni ludzie z pasją. Marzysz o bogactwie, stanowisku kierowniczym lub własnym biznesie? Poznaj trzy historie przedsiębiorców, którzy osiągnęli to, o czym marzyli, i wykorzystaj ich doświadczenia na własnej ścieżce kariery.

Milioner w prywatnym samolocie fot. shutterstock.com

1. Usprawnij stary proces lub produkt – Andy Katz-Mayfield i Jeff Raider

W 2011 roku Andy Katz-Mayfield, rozczarowany jakością wkładów do maszynki do golenia, zadzwonił do swojego kumpla Jeffa Raidera, mówiąc: „Kupiłem coś, co niewarte było centa. Myślę, że razem możemy stworzyć coś lepszego”. Wymyślili i ruszyli z produkcją ostrzy Harry’s, które mogły konkurować z tymi dostępnymi na rynku. Sprzedawali je jednak o połowę taniej niż pozostali. W ciągu pół roku kupili fabrykę i ruszyli z produkcją masową. Szybko pojawili się inwestorzy, a do 2014 roku Andy i Jeff przytulili 122,5 mln dolarów.

REKLAMA

Nauka dla Ciebie

Kto nie szuka innowacji, zostaje w tyle. Przyjrzyj się procesom w Twojej firmie i poszukaj sposobu na ich ulepszenie. To, że od lat robicie wszystko tak samo, oznacza, że najwyższy czas na zmiany. Rozejrzyj się też dookoła i odpal kreatywność, analizując rzeczy, których używasz na co dzień.

2. Szanuj konkurencję, ale nie odpuszczaj – Michael Kirban i Mark Rampolla

Michael Kirban i Mark Rampolla to królowie wody kokosowej. W 2004 roku w Nowym Jorku Kirban przekonywał handlowców do swojego nieznanego wtedy napoju „Vita Coco”. Okazało się, że na tym samym terenie w tym samym czasie niemal identyczny produkt „Zico” sprzedaje Rampolla. Wybuchła między nimi wojna: zatrudniali coraz więcej przedstawicieli handlowych, szukali sposobów na promocję swoich napojów. Gdy Kirban podpisał kontrakt reklamowy z Madonną, Rampolla zaprzęgnął do promocji gwiazdę NBA Kevina Garnetta, za co Kirban wziął odwet, zatrudniając Rihannę... Dzięki nieustającym próbom przebicia konkurencji obie firmy gwałtownie zwiększyły obroty i dziś biznes wody kokosowej jest wart 400 mln dolarów.

Nauka dla Ciebie

Nie bój się konkurencji. Nie rywalizuj z osobą na tym samym stanowisku. Za cel obierz kogoś wyżej w hierarchii i szukaj sposobów, by udowodnić, że stać Cię na więcej.

3. Gdy sam nie dasz rady, znajdź sojusznika – Robin Thurston i Kevin Callahan

Robin Thurston, były amerykański kolarz, a poźniej menedżer, wpadł na pomysł MapMyRide – strony, która używałaby danych GPS i pozwalałaby rowerzystom zapisywać, gdzie byli i które trasy mogliby polecić innym. Pomysł był świetny, ale z wykonaniem nie poszło za dobrze. Niedługo potem Thurston odkrył, że na podobny pomysł wpadł Kevin Callahan, który swoją stronę nazwał MapMyRun. Thurston chciał jedynie wykupić domenę od Callahana, ale po rozmowie obaj zdali sobie sprawę, że świetnie się uzupełniają: Thurston ma kontakty i żyłkę do biznesu, Callahan zaś umiejętności techniczne. Swój projekt nazwali MapMyFitness, a po 7 latach sprzedali go firmie Under Armour za 150 mln dolarów.

Nauka dla Ciebie

Dobra współpraca opiera się na różnicach, nie na podobieństwach. Spisz swoje mocne i słabe strony. Jeśli masz pomysł na biznes, zastanów się, jakich umiejętności Ci brakuje, i szukaj wspólnika, który je posiada.


Artykuł pochodzi z książki „Gentleman. Kodeks nowego mężczyzny".

Zobacz również:
W tej tubce zapakowana jest niezła forma, musisz tylko z niej wycisnąć wszystko, co się da.  Na przykład w czasie zakroku  z ViPR.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA