REKLAMA

Organizacja pracy: jak nie zostawać po godzinach? Poznaj 23 sposoby!

Wyniki Twojej pracy nie zależą od ilości czasu, który spędzasz w firmie, ale tego, jak efektywnie go wykorzystujesz. Oto 23 skuteczne wskazówki, jak zorganizować sobie robotę, skończyć ją wcześniej i nie przesiadywać w pracy po godzinach.

Lipik 2010/shutterstock.com
A więc tak wygląda to słońce, o ktorym wszyscy w firmie ciągle opowiadają... (fot. Lipik 2010/shutterstock.com)
 16.


Pisz dziennik.
Przez dwa dni zapisuj sobie wszystko, co robisz: od e-maili, do gotowania. Zaskoczy Cię, jak wiele czasu marnujesz. Będzie Ci też łatwiej wyciąć zbędne czynności. Już wkrótce staniesz się wolnym człowiekiem.

 17.


Wyłącz alerty.
Badanie przeprowadzone przez Hewlett-Packard wykazało, że robocze IQ przeciętnego pracownika spada o całe 10 punktów, gdy przerywa mu się telefonami i odgłosami przychodzących wiadomości - to ponaddwukrotnie większy spadek niż przy paleniu marihuany. Zapalimy?

 18.


Kontroluj papiery.
Powieś torbę lub załóż półkę, na której inni będą składać dokumenty i inne rzeczy, które chcą Ci przekazać. Badacze stwierdzają, że przeciętny pracownik biurowy jest z tego powodu odrywany od pracy każdego dnia 7,3 razy. Powrót do koncentracji zajmuje mu potem za każdym razem ok. 20 minut.

REKLAMA
 19.


Zrezygnuj z newsletterów. Przyznaj się, że większości z nich tak naprawdę nigdy nie czytasz. Mam rację?

 20.


Zadbaj o miejsce pracy.
Używaj biurka w kształcie litery L. Jedną stronę przeznacz na rzeczy do zrobienia natychmiast, a drugą - na sprawy na później. "To pomaga lepiej zorganizować pracę i sprzyja skupieniu" - mówi Stephanie Denton, dyrektor Amerykańskiej Konfederacji Organizacji Pracy.

 21.


Nie spóźniaj się.
Naprawdę zaczynasz pracę o godz. 9? No, teoretycznie tak, prawda? To zacznij praktycznie. Wyjdziesz wcześniej.

 22.


Ustal priorytety.
Nie zwlekaj. Robyn Pearce, autor książki "Getting a Grip on Time", ostrzega: "Wystrzegaj się zwykłej roboty, gdy masz do wykonania naprawdę wielki projekt. Wyjdzie Ci na dobre, jeśli będziesz potrafił powiedzieć "nie" łatwemu zadaniu i wskoczysz na głęboką wodę". Łatwiej skończysz duży projekt, jeśli poświęcisz się mu całkowicie.

 23.


Zadawaj pytania.
Jeśli nie potrafisz mówić "nie", bądź chociaż dociekliwy. Staraj się dowiedzieć od szefa, klienta itd., czego tak naprawdę od Ciebie oczekują i dokładnie na kiedy. Jasna sytuacja pozwoli Ci sformułować własne priorytety i prawdopodobnie uchroni przed ciągłymi poprawkami.

MH Sukces 2006

1 2 3
STRONA 3 z 3

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA