REKLAMA

Organizacja pracy: jak nie zostawać po godzinach? Poznaj 23 sposoby!

Wyniki Twojej pracy nie zależą od ilości czasu, który spędzasz w firmie, ale tego, jak efektywnie go wykorzystujesz. Oto 23 skuteczne wskazówki, jak zorganizować sobie robotę, skończyć ją wcześniej i nie przesiadywać w pracy po godzinach.

Lipik 2010/shutterstock.com
A więc tak wygląda to słońce, o ktorym wszyscy w firmie ciągle opowiadają... (fot. Lipik 2010/shutterstock.com)
 8.


Po prostu zapytaj.
Zanim siądziesz do pracy nad projektem, zapytaj sam siebie, czy nie powinien tego zrobić ktoś inny. Często pracownicy boją się głośno zapytać lub wyrazić własne zdanie. To powoduje nawał pracy dla niektórych i wieczne lenistwo dla innych. Czasami więc warto ponarzekać, ale bez przesady.

 9.


Planuj, chłopie!
Rano ułóż skrupulatny plan zajęć na dany dzień. Ludzie mają skłonność do ustalania godzin spotkań, ale nie własnej pracy. Wydaje się nam, że zebranie jest ważniejsze niż rutynowa robota, mimo że podczas spotkań naprawdę rzadko dochodzi do konkretnych ustaleń.

 10.


Zrób sobie przerwę.
Może wyda się to Ci głupie, ale potrafisz utrzymać koncentrację nie dłużej niż godzinę bez przerwy. Więcej czasu zajmuje Ci więc ponowne wchodzenie w temat niż efektywna praca. Jest na to sposób: co godzinkę zaproponuj współpracownikom kawkę lub krótką pogawędkę - zrobisz przysługę i im, i sobie.

REKLAMA
 11.


Oszczędzaj czas.
Wprowadź w życie regułę, że z kumplami z firmy o sprawach nie związanych z pracą rozmawiasz tylko podczas przerwy śniadaniowej. Przekonasz się, jak wiele czasu marnujesz na rozmowy, która znacznie przyjemniej prowadzić z nimi wieczorem podczas wspólnego oglądania meczu ze szklanką zimnego piwa w dłoni.

 12.


Dbaj o formę.
Zawsze to powtarzamy. Ćwicz regularnie, a unikniesz zaległości. W Wielkiej Brytanii tylko 48% pracowników biurowych ćwiczy zalecane 150 minut tygodniowo. Szacuje się, że wzrost tego odsetka do 70% spowodowałby łącznie prawie 3 miliony mniej dni na chorobowym każdego roku.

 13.


Poukładaj papiery w szufladzie,
pliki w komputerze, narzędzia w skrzynce... To uniwersalna zasada dla każdego. Porządek musi być. Dzięki temu nie pogubisz się w nawet najbardziej stresujących momentach. Warto też poinformować współpracowników, gdzie co u Ciebie leży.

 14.


Brzydkie zabawy.
Wyrzuć z planu wszystko, co przeszkadza Ci w zabraniu się do pracy: sprawdzanie wyników meczów, zerkanie na seksowną asystentkę czy robienie zakupów na Allegro. Zrób sobie listę rzeczy, które robisz ze względu na pracę, a okaże się, jak bardzo jesteś efektywny.

 15.


Załóż flitr antyspamowy.
Firma Nucleus Research wykryła, że przeciętny pracownik w krajach rozwiniętych traci ok. 6,5 minut dziennie na uporanie się z niechcianą pocztą. Jeśli w firmie masz wciąż ten sam problem, może warto pomyśleć nad lepszymi rozwiązaniami, niż stosowane dotychczas?

1 2 3
STRONA 2 z 3

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA