REKLAMA

Legenda futbolu

„Przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem” – Deante Battle spokojnie mógłby powtórzyć słowa Cezara i nie byłoby w tym grama przesady.

Popularny Antek przyjechał do Wrocławia w 2011 roku, by grać tutaj w futbol amerykański, i dziś jest właściwie legendą tej dyscypliny sportu w Polsce. Tylko z Panthers Wrocław zdobył trzy razy mistrzostwo kraju i zwyciężył w IFAF Europe Champions League. „Najbardziej podoba mi się w futbolu to, że walczą ze sobą goście o różnym wzroście, wadze i sile. To zmusza cię do tego, by znać swoje mocne punkty, ale nie wypierać się też tych słabych, bo tylko wtedy będziesz ogrywać zarówno tych, którzy ważą 150, jak i tych, którzy mają jedynie 80 kg” – mówi Deante. To sprawia, że trening gracza futbolu amerykańskiego jest taki różnorodny.

Battle oprócz tego, że jest zawodnikiem, jest również trenerem przygotowania fizycznego zawodników Panthers Wrocław. I każdy z nich musi pracować nad wytrzymałością, siłą, mocą, czasem reakcji, poczuciem równowagi i szybkością. Każdą z tych cech możesz poprawić, wykorzystując treningi, jakie Deante opracował do kalendarza na 2020 rok, który znajdziesz w tym numerze MH. „Tym, co pomogło mi osiągać sukcesy w tym sporcie, są moja siła i szybkość” – mówi 34-letni free safety, który na boisku bardzo często nie daje się zatrzymać dużo młodszym przeciwnikom. Sprawdź to sam na meczach Panthers Wrocław.

DEANTE BATTLE to legenda futbolu amerykańskiego w Polsce, wielokrotnie nagradzany różnorodnymi wyróżnieniami i statuetkami. Oprócz tego trener, biznesmen (producent odzieży, dystrybutor sprzętu do futbolu), podróżnik, model i DJ.

„Trzymanie formy bez rezygnacji z życia pełną piersią” – to motto Deantego. Sprawdź, jak to się robi: INSTAGRAM @dnb22nu  

Jak trenować, by nie tracić motywacji.

  • EKSPERYMENTUJ
    Nie bój się zmieniać treningu. Każdy jest inny i musisz znaleźć to, co działa na Ciebie.
  • BĄDŹ CIERPLIWY
    Budowanie formy to podróż w czasie. Nie wierz w cudowne programy na tydzień. Na efekty trzeba czasem czekać.
  • KORZYSTAJ Z SELFIE
    Zrób sobie zdjęcie. To, że po 6 tygodniach nie odczuwasz efektów, nie oznacza, że ich nie ma. Fotografia prawdę Ci powie.

3 RAZY SIŁA

Te trzy ćwiczenia to absolutny fundament siły każdego faceta, nawet jeśli nie gra w amerykański
futbol.

1) PRZYSIAD ZE SZTANGĄ  

3 serie po 8 powtórzeń

Stań w lekkim rozkroku, trzymając sztangę na barkach. Uspokój oddech, a następnie wypchnij biodra w tył i zrób pełen przysiad. Pamiętaj, by nie wyginać pleców w łuk. Patrz przed siebie.  

2) WYCISKANIE NA ŁAWCE

3 razy po 10 powtórzeń  

Połóż się tyłem na ławce. Sztangę złap nachwytem szerszym niż barki. Stopy ułóż płasko na podłożu. Plecy dociśnij do ławki, klatkę wypchnij do przodu. Wyciskaj ciężar, robiąc wydech.

3) ZARZUT SZTANGI NA BARKI

3 serie po 8 powtórzeń

Stań w lekkim rozkroku przed sztangą i zrób przysiad, łapiąc gryf na szerokość barków. Podrzuć sztangę do góry, pomagając sobie siłą nóg, i oprzyj ją na barkach, obniżając ponownie pozycję. Opuść sztangę na ziemię.