REKLAMA

Jagodowy koktajl białkowy z nasionami konopi

Ten koktajl jest jak tankowanie wysokooktanowej benzyny. Praktycznie każdy składnik pomaga Ci utrzymać formę pozwalającą na życie na najwyższych obrotach.

PRZYGOTOWANE ZA POMOCĄ BLENDERA PRÓŻNIOWEGO PHILIPS

Philips blender

Skoro już namawiamy Ci do picia koktajlu, wypada wyjaśnić, dlaczego akurat taki polecamy. Zatem po kolei:

Mąka konopna, czyli większe mięśnie i mocniejsze serce

To najbardziej wyróżniający i wciąż nieczęsto spotykany składnik koktajli. Mąka z nasion konopi to po prostu zmielone nasiona gatunku, który zawiera mało THC, więc nie martw się (lub nie ciesz) - ten koktajl nie jest rozśmieszający.

Mąka konopna zawiera bardzo dużo składników odżywczych. Ziarna konopii w 30% składają się z tłuszczów: jest bardzo bogatym źródłem korzystnych dla układu krążenia niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6.

W 100 g mąki konopnej jest tylko nieco ponad 3 g cukrów, a za to około 40g błonnika. Błonnik spowolni wchłanianie cukrów z owoców (jagody i banany), co sprawi, że poziom glukozy we krwi nie poszybuje w górę, by po chwili spaść. Dlatego po takim koktajlu będziesz miał stały i równomierny zastrzyk energii.

No i najważniejszy składnik mąki konopnej z punktu widzenia faceta budującego mięśnie: białko. Mąka konopna w 30% składa się z białka wysokiej jakości. Jednym z nich jest arginina, która wspomaga układ krążenia, a także - przy okazji - może poprawić erekcję.

Oprócz tego nasiona konopii są też bogatym źródłem witaminy E i minerałów: fosforu, potasu, sodu, magnezu, siarki, wapnia, żelaza i cynku.

Banan, czyli prawidłowe ciśnienie i elektrolity

Banany są bogatym źródłem potasu, a to potas jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Uczeni z Albert Einstein College of Medicine ustalili, że ludzie jedzący dużo bananów są o 27% mniej narażeni na zawał. Na dodatek banany nie tylko chronią serce, ale również erekcję. Poza tym banany pomagają regulować poziom cukru we krwi a nawet - według niektórych badań zmniejszają tzw zakwasy.

Przede wszystkim jednak banany to doskonałe źródło łatwo przyswajalnej energii - dużo cukru, ale w towarzystwie sporej ilości błonnika, więc bez obaw - na bananowej diecie nie utyjesz. Im bardziej dojrzały banan, tym wyższy indeks glikemiczny, czyli jeśli potrzebujesz energii tu i teraz - wrzuć do blendera dojrzałego. Jeśli chcesz rozłożyć wchłanianie w czasie - takiego ledwo dojrzałego.

Jagody, czyli niekwestionowany król antyoksydantów

Jagody mają stosunkowo mało kalorii, ale za to bardzo dużo przeciwutleniaczy - regularnie spożywane zmniejszają ryzyko wielu chorób degeneracyjnych, obniżają stres i chronią przed rakiem. aż strach nie jeść.

Odżywka białkowa, czyli budulec dla mięśni

Zmęczone treningiem mięśnie muszą się dobudować. A do budowy potrzebują białka. W odżywce jest to starannie wyselekcjonowane, łatwo przyswajalne białko. Nic, tylko pić i rozglądać się za koszulkami w większym rozmiarze.

 

Składniki:

  • 1 banan
  • 1 szklanka jagód (mogą być mrożone)
  • 1 miarka białka serwatkowego lub roślinnego
  • 1 łyżka nasion konopi
  • 1 szklanka mleka lub napoju roślinnego

Sprzęt:

Przygotowanie:

Prościej już być nie może. Przygotuj wszystkie składniki, wrzuć do kielicha blendera, zamknij go szczelnie, odpompuj powietrze i zmiksuj na wysokich obrotach. Dzięki próżni w środku witaminy nie zdążą się utlenić.