[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Białkowe pankejki

Mamy dla Ciebie przepis, po którym - zamiast wyrzutów sumienia - będziesz czuł moc przez wiele godzin. Nie ma za co.

PRZYGOTOWANE ZA POMOCĄ BLENDERA RĘCZNEGO PHILIPS

Philips blender

U Amerykanów wszystko jest duże. Samochody, domy, mosty, a nawet naleśniki. Pancakes, albo bardziej po polsku - pankejki - to jeden z symboli rozpoznawczych tamtejszej kuchni. Na pewno kojarzysz ten kadr: dzieci zajadające na śniadanie pulchne, oblane wiadrem syropu klonowego placuszki. Zdrowy początek dnia? No raczej nie. Pankejki kojarzą się nam bardziej ze słodkim cheatmealem i kilkudniowym moralniakiem.

Na szczęście każdy przepis da się stuningować. Postanowiliśmy wziąć tradycyjne pankejki na swój warsztat i zrobić z nich wysokobiałkowy posiłek, który po treningu będzie - cytując klasyka - wchodził jak złoto.

 

Składniki:

  • 1 banan
  • 2 jajka
  • 100 ml mleka lub napoju roślinnego
  • 1 miarka białka serwatkowego
  • 2 czubate łyżki mąki ryżowej

Sprzęt:

Przygotowanie:

  1. Oddziel białka od żółtek i ubij je na sztywno.
  2. Do dużej miski wrzuć banana, żółtka, mleko, odżywkę oraz mąkę i zblenduj je na gładką masę.
  3. Do masy bananowej dodaj ubite białka i całość delikatnie mieszaj, tak, by nie stracić puszystości.
  4. Na patelni rozgrzej oliwę, a następnie i wylej na nią gotową masę (dwie łyżki na jednego placka)
  5. Serwuj z ulubionymi dodatkami. My polecamy borówki i miód.

Jakie białko wybrać?

Nie wszystko złoto, co się świeci. Stojąc przy stoisku z białkiem nie zachowuj się jak dziecko w sklepie z zabawkami i nie chwytaj za pierwsze lepsze opakowanie. To, co kolorowe i błyszczące niekoniecznie musi być dobre dla Twoich mięśni. Zobacz, na co zwracać uwagę przy wyborze odżywki.

Ilość białka w białku

Jeśli chcesz widzieć efekty, wybieraj takie odżywki, które mają około 30 gramów białka na porcję. Na inne szkoda pieniędzy.

Uważaj na węgle

W odżywkach białkowych najczęściej spotyka się syrop kukurydziany albo glukozę, czyli wypełniacze smakowe, które są pozbawione wartości odżywczych. Nie wybieraj odżywki, która ma w składzie powyżej 5 gramów węgli.

Ostrożnie z tłuszczem

Wybierz taką odżywkę, która zawiera maksymalnie 3 gramy tłuszczu. Na co dzień potrzebne Ci są zdrowe tłuszcze, a nie takie, które leżakują przez kilka lat w opakowaniu.

Więcej o odżywkach białkowych przeczytasz tutaj.