Teraz, niemal równocześnie, Toyota i Volkswagen wypuszczają na rynek Aurisa i Golfa nowej generacji. Obydwa auta wykorzystują nowe rozwiązania konstrukcyjne, natomiast stylizacja nadwozia to dwie różne szkoły.
Volkswagen to „klasyczna ewolucja” linii dotychczasowych Golfów, wzbogacona o współczesne elementy, takie jak wybrzuszone błotniki, diody LED w światłach i krawędzie po bokach nadwozia.

Z kolei Toyota zrywa z mieszczańskim wyglądem dotychczasowego Aurisa, prezentując auto o bardziej odważnych liniach nadwozia i wyraźnie bardziej dynamicznej, niższej sylwetce.
Zarówno Golf pokolenie nr 7, jak i Auris drugiej generacji to książkowe przykłady aut, które wszystko robią lepiej niż ich poprzednicy. Volkswagen ma bardziej przestronne wnętrze, lepsze wyposażenie, wyższą jakość wykonania, a przede wszystkim jest lżejszy, co przekłada się na osiągi i zużycie paliwa.
Na drodze potrafi dać kierowcy zdrową porcję frajdy z jazdy, szybko reagując na ruchy kierownicy i świetnie trzymając się drogi – stężenie owej frajdy w bardzo silnym stopniu jest jednak uzależnione od mocy silnika.
Z kolei Auris jest lepszy we wszystkim tym, w czym jego poprzednik był zwyczajny – ma teraz bardziej precyzyjny układ kierowniczy, wyższą przyczepność i jednocześnie wyraźnie lepszy komfort resorowania.
Może nie robi tego od pierwszych kilometrów, potrafi jednak wciągnąć kierowcę do akcji w stopniu, w jakim Auris poprzedniej generacji nie był w stanie tego zrobić.
Toyota oferuje do wyboru cztery jednostki napędowe – benzynowe 1.33 (99 KM) i 1.6 (132 KM) oraz turbodiesle 1.4 D (90 KM) i 2.0 D (124 KM).
Obok tego zestawu silników jest też unikat wśród kompaktów – czyli wersja hybrydowa, w której silnik spalinowy i elektryczny łącznie dają moc 136 KM. Spodziewamy się, że z czasem pojawi się także flagowa, mocniejsza odmiana Aurisa.
Natomiast Volkswagen w ofercie umieszcza prawdziwy arsenał silników – wszystkie jednostki napędowe najnowszego Golfa są bowiem turbodoładowane.
Można wybierać spomiędzy czterech wersji benzynowych – 1.2 o mocy 85 lub 105 KM oraz 1.4 o mocy 122 lub 140 KM albo trzech wysokoprężnych – 1.6 TDI rozwijający 105 lub 110 KM i 2.0 TDI (150 KM).
Słyszycie gong? Właśnie rozpoczęła się kolejna runda pojedynku Aurisa z Golfem. Do obejrzenia w salonach na żywo już teraz.
Toyota Auris
1. Kabina
Kabina nowego Aurisa ma wysoką konsolę w stylu sportowej Toyoty GT 86, z wysoko umieszczonymi elementami obsługi.

2. Komfort
Pasażerowie z tyłu mają teraz w Aurisie więcej miejsca na nogi, więcej powietrza nad głową, a za oparciem kanapy – większy bagażnik.

Komentarze