Natomiast gwoździem programu pozostaje „treść”, czyli to, co pod skórą – Forester zachowuje stały napęd na cztery koła oraz układ zawieszenia, który sprawia wrażenie niezniszczalnego.Do napędu służą znane silniki 2.0 (benzynowy, 150 KM) i 2.0D (turbodiesel, 147 KM), natomiast wielką nowością jest powrót Forestera z benzynowym silnikiem turbo.
Nowa jednostka rozwija moc 240 KM i współpracuje tylko z bezstopniową przekładnią (rodzaj automatu), zwaną przez Subaru Lineartronic. Ciekawostką jest fakt, że w zwykłym trybie pracy skrzynia ma 6 biegów, w sportowym zaś – aż 8! Forester turbo setkę załatwia w 7,5 s, ale za nówkę trzeba dać aż 160 tys. zł.
Kabina
Była najsłabszym elementem poprzedniego modelu Forestera. Teraz jest bardzo poprawiona pod względem wyglądu, jakości i wyposażenia.

Silnik
Subaru funduje nam powrót króla: na szczyt oferty powraca Forester z silnikiem turbo. Moc 240 KM od razu nastraja optymistycznie, prawda?

Auto konkurenci
1. Honda CR-V
Popularny SUV Hondy ma bardzo wyrazisty charakter – jest bardzo komfortowy na asfalcie i bardzo „miękki” (czytaj: mało uniwersalny) na bezdrożach. W ofercie wersja z napędem na przednie lub na cztery koła, ceny od 96 tys. zł.

2. Mazda CX-5
Przez niecały rok stała się najpopularniejszym modelem Mazdy. CX-5 ma znakomite właściwości jezdne – na poziomie modeli klasy premium, chociaż z natury pozostaje typowo bulwarowym tygrysem. Cennik rusza od poziomu 94 tys. zł.
Producenci
MH 03/2013
Komentarze