1. Niższe koszty eksploatacji
Zlecając montaż instalacji LPG, zmniejszasz koszty już od pierwszego tankowania. Oszczędności sięgają nawet 40%. Zwrot kosztów instalacji nastąpi po przejechaniu ok. 20 tys. kilometrów. Wszystko zależy od wybranej wersji silnikowej i eksploatacji auta. Na www.skoda-auto.pl/lpg możesz sprawdzić, po jakim czasie zwróci Ci się koszt jej montażu.
2. Bez strat na wydajności silnika
Fabryczne instalacje LPG montowane w autach marki ŠKODA dostosowują swoją pracę do wydajności jednostki napędowej. Ich praca uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu kierowca może liczyć na oszczędność przy niskim obciążeniu jednostki napędowej i dynamikę przy wyższych obrotach.
W standardowych warunkach jazdy w mieście i poza nim silnik zasilany jest wyłącznie gazem. W trakcie gwałtownego przyspieszania i wyprzedzania dodaje odrobinę benzyny lub na moment przełącza się na nią całkowicie, zapewniając maksymalne osiągi silnika.
3. Z pełną gwarancją
Nowe samochody marki ŠKODA objęte są dwuletnią gwarancją mechaniczną, która utrzymuje się po zakupie i montażu dedykowanej instalacji LPG Landi Renzo u autoryzowanego partnera serwisowego. Duża sieć serwisowa, montująca instalacje LPG w kraju, zapewnia szybki dostęp do obsługi samochodu wyposażonego w instalację LPG.
Zwraca się migiem
Redaktorzy renomowanego magazynu "Auto Motor i Sport" sprawdzili, jak szybko zwraca się zakup instalacji gazowej do Škody Citigo z silnikiem o pojemności jednego litra i mocy 60 km. Wystarczy rok!
• 0 km przebiegu: Na starcie "opcja gazowa" wymaga dopłaty 3500 zł. Miejsce koła zapasowego zajmuje 30-litrowy zbiornik gazu LPG. I zaczyna się oszczędzanie...
• 20 tys. km przebiegu: Po przekroczeniu tego dystansu zwraca się inwestycja w instalację LPG. Warto? Tak jest, nawet jeśli auto nie jeździ ponadprzeciętnie dużo.
• ponad 20 tys. km przebiegu: Każdy kilometr to spora oszczędność pieniędzy - pokonywany "na gazie" kosztuje dokładnie dwa razy mniej niż na benzynie.
Tankowanie gazu - zrób to sam
Teraz tankowaniem gazu na stacjach paliw mogą zajmować się wyłącznie przeszkoleni pracownicy. Nowe przepisy znoszą ten obowiązek i być może jeszcze w tym roku gaz będzie można tankować samemu - tak jak od lat ma to miejsce w innych krajach Europy. Procedura będzie przebiegać następująco:
• Po ustawieniu auta przy dystrybutorze wyłącz silnik, zdejmij osłonę wlewu gazu, sięgnij po pistolet napełniający i podłącz go do wlewu.
• Naciśnij dźwignię pistoletu, aż zaskoczy w zaryglowaniu. Odczekaj chwilę, aż na dystrybutorze pojawi się informacja o gotowości do tankowania.
• Wciśnij przycisk na dystrybutorze i trzymaj go, aż zbiornik się napełni i liczydło zatrzyma, albo do chwili, gdy wyświetlacz wskaże ilość paliwa, jaką chciałeś wlać do zbiornika.
• Zwolnij dźwignię pistoletu nalewającego i odciągnij go od wlewu paliwa. Zawieś pistolet z powrotem na wieszaku dystrybutora paliwa.
S