REKLAMA

Skoda Szkoła Auto - odc. 8: tanio i dobrze

Zapomnij o wysokich cenach paliw – zamiast prawie 6 zł za litr paliwa, możesz płacić niecałe 3 zł. Wystarczy, że konfigurując auto w salonie, zdecydujesz się na wersję zasilaną LPG. Zamontowaną w ASO i z pełną gwarancją.

Nowa Skoda Rapid z montowaną w ASO instalacją LPG Skoda
Do gamy modeli marki Škoda z instalacją LPG dołącza Rapid. Instalacja renomowanej firmy Landi Renzo do wersji z silnikiem 1.2 75 KM kosztuje 4350 zł. (fot. Skoda)
1. Niższe koszty eksploatacji

REKLAMA

Zlecając montaż instalacji LPG, zmniejszasz koszty już od pierwszego tankowania. Oszczędności sięgają nawet 40%. Zwrot kosztów instalacji nastąpi po przejechaniu ok. 20 tys. kilometrów. Wszystko zależy od wybranej wersji silnikowej i eksploatacji auta. Na www.skoda-auto.pl/lpg możesz sprawdzić, po jakim czasie zwróci Ci się koszt jej montażu.

2. Bez strat na wydajności silnika

Fabryczne instalacje LPG montowane w autach marki ŠKODA dostosowują swoją pracę do wydajności jednostki napędowej. Ich praca uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu kierowca może liczyć na oszczędność przy niskim obciążeniu jednostki napędowej i dynamikę przy wyższych obrotach.

W standardowych warunkach jazdy w mieście i poza nim silnik zasilany jest wyłącznie gazem. W trakcie gwałtownego przyspieszania i wyprzedzania dodaje odrobinę benzyny lub na moment przełącza się na nią całkowicie, zapewniając maksymalne osiągi silnika.

2. Bez strat na wydajności silnika

Nowe samochody marki ŠKODA objęte są dwuletnią gwarancją mechaniczną, która utrzymuje się po zakupie i montażu dedykowanej instalacji LPG Landi Renzo u autoryzowanego partnera serwisowego. Duża sieć serwisowa, montująca instalacje LPG w kraju, zapewnia szybki dostęp do obsługi samochodu wyposażonego w instalację LPG.

Zwraca się migiem

Redaktorzy renomowanego magazynu "Auto Motor i Sport" sprawdzili, jak szybko zwraca się zakup instalacji gazowej do Škody Citigo z silnikiem o pojemności jednego litra i mocy 60 km. Wystarczy rok!

• 0 km przebiegu: Na starcie "opcja gazowa" wymaga dopłaty 3500 zł. Miejsce koła zapasowego zajmuje 30-litrowy zbiornik gazu LPG. I zaczyna się oszczędzanie...

20 tys. km przebiegu: Po przekroczeniu tego dystansu zwraca się inwestycja w instalację LPG. Warto? Tak jest, nawet jeśli auto nie jeździ ponadprzeciętnie dużo.

ponad 20 tys. km przebiegu: Każdy kilometr to spora oszczędność pieniędzy - pokonywany "na gazie" kosztuje dokładnie dwa razy mniej niż na benzynie.

Tankowanie gazu - zrób to sam

Teraz tankowaniem gazu na stacjach paliw mogą zajmować się wyłącznie przeszkoleni pracownicy. Nowe przepisy znoszą ten obowiązek i być może jeszcze w tym roku gaz będzie można tankować samemu - tak jak od lat ma to miejsce w innych krajach Europy. Procedura będzie przebiegać następująco:

Po ustawieniu auta przy dystrybutorze wyłącz silnik, zdejmij osłonę wlewu gazu, sięgnij po pistolet napełniający i podłącz go do wlewu.

Naciśnij dźwignię pistoletu, aż zaskoczy w zaryglowaniu. Odczekaj chwilę, aż na dystrybutorze pojawi się informacja o gotowości do tankowania.

Wciśnij przycisk na dystrybutorze i trzymaj go, aż zbiornik się napełni i liczydło zatrzyma, albo do chwili, gdy wyświetlacz wskaże ilość paliwa, jaką chciałeś wlać do zbiornika.

Zwolnij dźwignię pistoletu nalewającego i odciągnij go od wlewu paliwa. Zawieś pistolet z powrotem na wieszaku dystrybutora paliwa.

S

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA