Bo żeby skoncentrować się za kierownicą, musisz wygodnie siedzieć i mieć doskonałą widoczność - niezależnie od tego, ile masz wzrostu.
Tempomat
Podczas długiej podróży niewiele gadżetów może dać kierowcy więcej przyjemności. Pozwól odpocząć prawej stopie, by urlopu nie zaczynać od rehabilitacji.
Klimatyzacja
Nie tylko zadba o Twoje samopoczucie w upalny dzień, ale też dmuchając zimnym powietrzem, uchroni przed zaśnięciem za kierownicą, a zimą pomoże osuszyć zaparowane szyby.
Czujniki parkowania
Coraz większe auta, dla bezpieczeństwa coraz grubsze słupki dachowe, coraz mniejsze okna - a naprawy blacharskie i lakiernicze coraz droższe. Czujniki parkowania ochronią Twój portfel.
Komputer pokładowy
Jego braku w samochodzie nie da się usprawiedliwić. Informacja o spalaniu i liczbie kilometrów, na jakie wystarczy paliwa - to przyda się zawsze.
ESP
Układ stabilizacji toru jazdy uratuje Ci skórę, gdy koła auta stracą przyczepność na zaśnieżonej drodze, wesprze na mokrym i tam, gdzie grozi poślizg.
Te systemy Cię zachwycą
Front Assistant (FA)
Mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i ostrzega o zagrożeniu uderzeniem. Jeśli nie zareagujesz wystarczająco szybko, sam aktywuje hamulce, rozpoczynając automatyczne hamowanie częściowe. W zakresie prędkości jazdy od 5 do 30 km/h FA pełni rolę funkcji miejskiego hamowania awaryjnego. Gdy więc zagapisz się gdzieś, Octavia sama się zatrzyma, zapobiegając albo zmniejszając skutki stłuczki.

Lane Assistant
Asystent pasa ruchu zmniejsza ryzyko przypadkowego opuszczenia pasa ruchu na jezdni. Wspomaga on kierowcę zwłaszcza na autostradach i drogach międzymiastowych z dobrze widocznym oznakowaniem poziomym. Rozpoznaje niezamierzone opuszczanie pasa ruchu, włącza optyczne ostrzeżenie na panelu zegarów i zaczyna korygujący ruch kierownicą.

Adaptive Cruise Assistant (ACA)
Aktywny tempomat utrzymuje zadaną prędkość jazdy samochodu z bezpiecznym odstępem od pojazdu poprzedzającego. W razie potrzeby ACA automatycznie przyspiesza lub zwalnia, współpracując ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem układu hamulcowego. Funkcja łączy tempomat z regulacją odstępu. Danych dostarcza czujnik radarowy znajdujący się z przodu samochodu.

Elektronika nie zastępuje kierowcy
Radzi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODY: Lista systemów nowej Škody Octavii dbających o bezpieczeństwo podróżnych jest nadzwyczaj obszerna. Wciąż jednak obowiązuje zasada: żaden elektroniczny wspomagacz nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności za prowadzenie auta. Jeśli znajdziesz się w sytuacji awaryjnej i musisz jak najszybciej wyhamować, po prostu kopnij w środkowy pedał i wciskaj go z całej siły, zapierając się o oparcie fotela.
Pamiętaj, że nawet powolna jazda nie zwalnia z zachowywania pełnej koncentracji uwagi. Poniżej prędkości 50 km/h większą część drogi zatrzymania pojazdu prawie zawsze "zagospodarowuje" czas reakcji kierowcy.
S
Komentarze
Mens Health, 2013-08-26 15:32:06
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?