[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.8

Skoda Szkoła Auto - odc. 7: dla Twojej wygody

Ciężko pracowałeś, by sprawić sobie nowe auto. Zanim wydasz na nie swoje pieniądze, dobierz odpowiednie elementy wyposażenia, byś był z niego w pełni zadowolony. Oto zestaw "klocków”, które musisz mieć na pokładzie.

Skoda Octavia RS 2013 fot.Skoda
Regulacja wysokości fotela

Bo żeby skoncentrować się za kierownicą, musisz wygodnie siedzieć i mieć doskonałą widoczność - niezależnie od tego, ile masz wzrostu.

REKLAMA

Tempomat

Podczas długiej podróży niewiele gadżetów może dać kierowcy więcej przyjemności. Pozwól odpocząć prawej stopie, by urlopu nie zaczynać od rehabilitacji.

Klimatyzacja

Nie tylko zadba o Twoje samopoczucie w upalny dzień, ale też dmuchając zimnym powietrzem, uchroni przed zaśnięciem za kierownicą, a zimą pomoże osuszyć zaparowane szyby.

Czujniki parkowania

Coraz większe auta, dla bezpieczeństwa coraz grubsze słupki dachowe, coraz mniejsze okna - a naprawy blacharskie i lakiernicze coraz droższe. Czujniki parkowania ochronią Twój portfel.

Komputer pokładowy

Jego braku w samochodzie nie da się usprawiedliwić. Informacja o spalaniu i liczbie kilometrów, na jakie wystarczy paliwa - to przyda się zawsze.

ESP

Układ stabilizacji toru jazdy uratuje Ci skórę, gdy koła auta stracą przyczepność na zaśnieżonej drodze, wesprze na mokrym i tam, gdzie grozi poślizg.

Te systemy Cię zachwycą

Front Assistant (FA)

Mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i ostrzega o zagrożeniu uderzeniem. Jeśli nie zareagujesz wystarczająco szybko, sam aktywuje hamulce, rozpoczynając automatyczne hamowanie częściowe. W zakresie prędkości jazdy od 5 do 30 km/h FA pełni rolę funkcji miejskiego hamowania awaryjnego. Gdy więc zagapisz się gdzieś, Octavia sama się zatrzyma, zapobiegając albo zmniejszając skutki stłuczki.

fot. Skoda

Lane Assistant

Asystent pasa ruchu zmniejsza ryzyko przypadkowego opuszczenia pasa ruchu na jezdni. Wspomaga on kierowcę zwłaszcza na autostradach i drogach międzymiastowych z dobrze widocznym oznakowaniem poziomym. Rozpoznaje niezamierzone opuszczanie pasa ruchu, włącza optyczne ostrzeżenie na panelu zegarów i zaczyna korygujący ruch kierownicą.

fot. Skoda

Adaptive Cruise Assistant (ACA)

Aktywny tempomat utrzymuje zadaną prędkość jazdy samochodu z bezpiecznym odstępem od pojazdu poprzedzającego. W razie potrzeby ACA automatycznie przyspiesza lub zwalnia, współpracując ze sterownikiem silnika oraz sterownikiem układu hamulcowego. Funkcja łączy tempomat z regulacją odstępu. Danych dostarcza czujnik radarowy znajdujący się z przodu samochodu.

fot. Skoda

Elektronika nie zastępuje kierowcy

Radzi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODY: Lista systemów nowej Škody Octavii dbających o bezpieczeństwo podróżnych jest nadzwyczaj obszerna. Wciąż jednak obowiązuje zasada: żaden elektroniczny wspomagacz nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności za prowadzenie auta. Jeśli znajdziesz się w sytuacji awaryjnej i musisz jak najszybciej wyhamować, po prostu kopnij w środkowy pedał i wciskaj go z całej siły, zapierając się o oparcie fotela.

Pamiętaj, że nawet powolna jazda nie zwalnia z zachowywania pełnej koncentracji uwagi. Poniżej prędkości 50 km/h większą część drogi zatrzymania pojazdu prawie zawsze "zagospodarowuje" czas reakcji kierowcy.

S

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij