
Adaptive Cruise Control mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i ostrzega o zagrożeniu uderzeniem. Gdy trzeba, samoczynnie zahamuje.

Driver Activity Assistant wykrywa zmęczenie kierowcy, nadzorując sposób prowadzenia samochodu. Określa, na ile senny staje się prowadzący i - kiedy trzeba – zaleca zrobienie przerwy na odpoczynek.

Lane Assist rozpoznaje przebieg pasa ruchu na drodze i w razie potrzeby ostrzega kierowcę o tym, że zjeżdża z wyznaczonej drogi, a nawet samoczynnie dokona korekty.

Traffic Sign Recognition rozpoznaje znaki, wykorzystując kamerę do obserwacji obszaru 50 m z przodu samochodu. Dostrzega nawet zmieniające się panele świetlne.

Parking Assistant 2.0 znajdzie miejsce parkingowe (równolegle lub prostopadle do ulicy)i wprowadzi w nie auto. Kierowca musi tylko operować pedałami gazu i hamulca, ewentualnie zmienić bieg. W nowej Octavii system potrafi nawet samodzielnie wyjechać z rzędu zaparkowanych samochodów.
Rada eksperta: elektronika pomaga, ale nie zastępuje
Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto Škody: Oferta funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa nowej Škody Octavii jest nadzwyczaj różnorodna. Obowiązuje jednakże zasada: żadna z tych funkcji nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności za prowadzenie samochodu. Jeśli więc znajdujesz się w awaryjnej sytuacji i musisz jak najszybciej wyhamować, dosłownie kopnij w środkowy pedał i wciskaj go z całej siły, zapierając się o oparcie fotela.
I pamiętaj, że nawet powolna jazda nie zwalnia z zachowywania pełnej koncentracji i uwagi. Poniżej prędkości 50 km/h większą część drogi zatrzymania pojazdu prawie zawsze "zagospodarowuje” czas reakcji kierowcy.
Jak jeździć w trudnych warunkach?

Noc. Po zmroku Twoje oczy potrzebują chwili, by przystosować się do ciemności. Opuść lekko lusterko wsteczne, aby odbijające się w nim światła samochodów za Tobą nie raziły Cię. Nie patrz bezpośrednio w światła pojazdów jadących z naprzeciwka.
Mgła. Może całkowicie ograniczyć widoczność. Włącz światła mijania i światła przeciwmgielne. Nie podjeżdżaj zbyt blisko do pojazdu jadącego przed Tobą, abyś miał czas na reakcję. Ogranicz prędkość, trzymaj się swojego pasa i nie wyprzedzaj.
Wiatr. Trzymaj obie ręce na kierownicy, zwłaszcza na mostach lub jadąc obok wysokich pojazdów. Jedź z mniejszą prędkością niż normalnie, uważaj na śmieci i gałęzie spadające na drogę. Przy takiej pogodzie ładunek na dachu woź tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
Góry. Przed wyprawą sprawdź hamulce, ciśnienie w kole zapasowym i czy masz odpowiednie narzędzia na wypadek awarii. Ogranicz prędkość na zakrętach, a jeżeli widoczność jest słaba, sygnalizuj klaksonem swoją obecność na drodze.
Autostrada. Zmieniając pas, zawsze włączaj kierunkowskaz, aby zasygnalizować manewr innym kierowcom. Staraj się nie jeździć, gdy jesteś zmęczony – wybierając się w dłuższą trasę, zatrzymuj się co dwie godziny na krótki odpoczynek.
S