[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Skoda Szkoła Auto - odc. 21: walka z masą

Auto z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem prowadzi się zupełnie inaczej, niż gdy jedziesz sam. Sprawdź, dlaczego powinieneś zdjąć nogę z gazu i zachować szczególną ostrożność na drodze.

Skoda pakowanie wyjazd fot. Skoda Szkoła Auto
To trochę tak, jakbyś biegał z pełnym plecakiem – zmienia się położenie środka ciężkości, inny jest rozkład mas, przez co niektóre manewry wykonuje się z trudnością. Stopień trudności rośnie wraz ze wzrostem prędkości. O ile w mieście różnice są niewielkie, o tyle poza nim naprawdę warte uwagi.

Wykonywanie gwałtownych manewrów, takich jak skręt w celu uniknięcia kolizji, czy pokonanie sekwencji ciasnych zakrętów wymaga od kierowcy większej koncentracji, szybszego manewrowania kierownicą i wyraźniejszych korekt toru jazdy. Jeśli więc ruszasz na weekendowy wypad ze znajomymi, pamiętaj, by trochę delikatniej obchodzić się z gazem. Tak dla świętego spokoju.  

Ile to waży?

Kierowca i czterech pasażerów - 350 kg

Bagażnik załadowany torbami - 70 kg

Pełny zbiornik paliwa - 50 kg

Ostre hamowanie

W mieście różnica jest niewielka, ale po 10 próbach hamowania ze 100 km/h na coraz bardziej rozgrzanych hamulcach okazuje się, że obciążone auto potrzebuje do zatrzymania więcej niż jedną, dodatkową długość nadwozia. Oznacza to, że w miejscu, w którym auto z samym kierowcą zatrzyma się, obciążone będzie jechało z prędkością ponad 20 km/h.

Niespodziewana przeszkoda

By ominąć auto wyjeżdżające z ulicy podporządkowanej, raptownie uciekasz na przeciwny pas, a potem szybko z niego wracasz. Obciążone auto ma tendencję do ślizgania się wszystkimi kołami – z pomocą przychodzi ESP, wytracając prędkość. Do bezpiecznego wykonania tego manewru w obciążonym aucie potrzebna jest znacznie niższa prędkość.

Rada eksperta

4x4 nie tylko w terenie

Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODY:

„To nieprawda, że w auto z napędem na wszystkie koła warto zainwestować, tylko gdy się mieszka w górach albo jeździ w terenie. To rozwiązanie, które może okazać się zbawienne zawsze, gdy warunki drogowe będą gorsze od idealnych, np. podczas jazdy w deszczu, przy wyjeździe z mokrej trawy albo zaśnieżonego parkingu.

W nowoczesnych konstrukcjach napęd przenoszony jest na tylne koła tylko gdy to konieczne, więc nie trzeba się martwić o wyższe zużycie paliwa podczas codziennej eksploatacji. Warunki drogowe są nieustannie kontrolowane przez skomplikowany zespół czujników, dzięki czemu jednostka sterująca oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi.

Utraty trakcji są praktycznie wyeliminowane, dzięki czemu mocno ograniczono ryzyko wpadnięcia auta w poślizg. Wszystko to sprawia, że pojazdy wyposażone w napęd 4x4 oferują lepsze osiągi i wyższy poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych.”

S

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij