Skoda Rapid: dynamiczna

Dzięki dynamicznym, nowoczesnym silnikom Skodą Rapid sprawnie wyprzedzasz, a poza tym oszczędzasz paliwo. W benzynowych jednostkach spalanie wynosi maksymalnie 5,9 l/100 km, w silnikach Diesla - najwyżej 4,4 l/100 km.
Szczególnie oszczędne wersje Green-tec mają w wyposażeniu system start/stop, odłączający silnik podczas dłuższego postoju, magazynują energię powstającą podczas hamowania i są wyposażone w opony o niskich oporach toczenia.

Niskie zużycie paliwa to jedna z ważniejszych cech jednostek napędowych Skody Rapid. Niezależnie od tego, który z czterech silników benzynowych wybierzesz, możesz liczyć, że spali on nie więcej niż, średnio, 5,9 l/100 km. W wypadku silnika wysokoprężnego wynik ten jest jeszcze bardziej obiecujący - maksymalnie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km.

Wśród jednostek benzynowych znajdują się trzycylindrowy MPI o mocy 75 KM, silniki TSI wyposażone w cztery cylindry i uzyskujące moc 85 lub 105 KM, a także czterocylindrowy 1.4 TSI DSG o mocy 122 KM. Bardzo uniwersalny okazuje się 105-konny silnik TSI. Pozwala on nie tylko rozpędzić Skodę Rapid do maksymalnej prędkości 195 km/h oraz zapewnić jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 10,3 sekundy, ale też jest mniej łakomy niż najsłabsza, trzycylindrowa jednostka napędowa.

Rekomendowany silnik spala średnio 5,4 l/100 km, 1.2 MPI zaś o mocy 75 KM potrzebuje 5,9 l/100 km, rozpędzając auto od zera do 100 km/h w czasie o 3,6 sekundy dłuższym. Jednostka 1.2 TSI o mocy 105 KM ma ponadto stosunkowo wysoki moment obrotowy (175 Nm), dzięki któremu będziesz mógł na co dzień cieszyć się z jej dynamiki, poza tym jako jedyna współpracuje ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Jeszcze lepsze osiągi są udziałem 122-konnego silnika 1.4 TSI, który także nie pali dużo (średnio 5,8 l/100 km) i zapewnia bardzo dobre przyspieszenia.

Na szczególną uwagę zasługuje jednostka wysokoprężna 1.6 o mocy 105 KM, wyposażona we wtrysk paliwa typu common-rail. Charakteryzuje się ona wysokim momentem obrotowym o wartości 250 Nm, zużywa jedynie 4,4 litra oleju napędowego na 100 km i współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.

Cztery silniki Skody Rapid są dostępne w wersji Green-tec, zużywającej średnio o 8% mniej paliwa niż wersje standardowe. Oznacza to, że zadowalają się one od 3,9 do 5,4 l paliwa i emitują jedynie od 104 do 125 g CO2 na 1 kilometr. Te wartości plasują Skodę Rapid wśród najoszczędniejszych kompaktów.

Polecane silniki:

 

 SKODA RAPID 1.2 TSISKODA RAPID 1.6 TDI
Silnik
benzynowy, R4, 1.2
diesel, R4, 1.6
Moc/przy obrotach
105 KM/5000 obr/min
diesel, R4, 1.6
Prędkość maksymalna
195 km/h
190 km/h
Zużycie paliwa
5,4 l/100 km
4,4 l/100 km
Emisja CO2
125 g/km
114 g/km
 Silnik: pojemność 1197 cm3, 175 Nm w zakresie 1550-4100 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła
Silnik: pojemność 1598 cm3, 250 Nm w zakresie 1500-2500 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, długość x szerokość x wysokość 4483 x 1706 x 1461 mm, rozstaw osi 2602 mm, masa własna 1175 kg, pojemność zbiornika paliwa 55 l, pojemność bagażnika 550/1490 l.
Zawieszenie: kolumny McPhersona, trójkątne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe z przodu; belka skrętna z tyłu.
Koła (seryjne): w wersjach Active i Ambition - 15-calowe stalowe z oponami 185/60 R15; w wersji Elegance - 15-calowe z lekkich stopów, z oponami 185/60 R15.

 

S

Zobacz również:
REKLAMA