REKLAMA

Skoda Octavia znaczy... amazing

Elegancka, nowoczesna, z mnóstwem miejsca we wnętrzu i bogatym wyposażeniem. Taka jest najnowsza Skoda Octavia, czyli reprezentacyjna limuzyna za rozsądną cenę. Zobacz, co czyni ją samochodem, który pod wieloma względami jest "amazing".

Skoda
Amazing to znaczy... moc i wytrzymałość

REKLAMA

Silniki nowej Octavii pochodzą z szerokiej palety jednostek napędowych koncernu VW. Całe auto zostało zresztą skonstruowane w oparciu o wspólną dla różnych aut VW platformę MQB, która umożliwia zastosowanie wyrafinowanej techniki za mniejsze pieniądze.

Wszystkie silniki mają po cztery cylindry i po 16 zaworów. Zużycie paliwa oraz emisja dwutlenku węgla są mniejsze nawet o 23% niż w wypadku ich poprzedników. Systemy start/ stop (oszczędzający paliwo) oraz odzyskiwania energii hamowania można znaleźć niemal w każdej wersji auta.

Skoda

Wśród czterech silników benzynowych TSI z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem rolę podstawowego odgrywa 85-konny 1.2 TSI. Poza miastem zadowala się on 4,4 l benzyny, średnio zaś potrzebuje 5,2 l/100 km. Do pary ma pięciostopniową mechaniczną skrzynię biegów. Najtańsza Octavia z tą jednostką kosztuje 59 500 zł.

Benzynowy 1.2 TSI z systemem start/stop dysponuje mocą 105 KM i rozpędza się do 100 km/h w 10,3 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km, maksymalny moment obrotowy (175 Nm) jest uzyskiwany w przedziale 1400-4000 obr/ min. Cena Octavii wyposażonej w tę jednostkę: od 63 850 zł.

Jeszcze mocniejszy jest benzynowy 1.4 TSI, uzyskujący 140 KM. Spala on 5,3 l/100 km, przyspiesza do setki w 8,4 s i rozpędza się do 215 km/h. Ceny Octavii z tą jednostką zaczynają się od 68 850 zł.

Ukoronowaniem oferty benzynowych silników nowej Octavii jest 180-konny 1.8 TSI z systemem start/stop. Maksymalny moment obrotowy (250 Nm) uzyskuje on w zakresie 1250-5000 obrotów, zużywa zaś średnio 6,1 l/100 km. Cena samochodu w tej wersji silnikowej: od 82 350 zł.

Z wyjątkiem najsłabszej jednostki, pozostałe mogą być łączone z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią biegów DSG; standardowo zaś współpracują z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.

Skoda

Diesle montowane pod maską nowej Octavii w porównaniu z poprzednikami zużywają nawet o 0,8 litra oleju napędowego mniej na 100 km. Wszystkie są turbodoładowane i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Słabszy z nich - 1.6 TDI - dysponuje mocą 105 KM. Jest wyposażany w system start/stop, wyłączający silnik podczas dłuższego postoju i samoczynnie go załączający w chwili naciśnięcia na sprzęgło.

W wersji z tym systemem, a także z pięciostopniową mechaniczną skrzynią biegów, diesel ten potrzebuje średnio tylko 3,8 litra paliwa na 100 km. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm osiąga natomiast w przedziale 1500-2750 obr/min. Octavia z tą jednostką napędową kosztuje co najmniej 74 550 zł.

Mocniejszy z silników Diesla (2.0 TDI) daje moc 150 KM i moment obrotowy 320 Nm w przedziale 1750-3000 obr/min. Średnio zadowala się 4,5 l/100 km, a współpracować może z sześciostopniowymi skrzyniami biegów - mechaniczną albo DSG. Kosztuje od 88 050 zł. Silniki Skody Octavii emitują do atmosfery niewielkie ilości dwutlenku węgla - od 99 do 141 g/km.

Skoda

Z automatyczną skrzynią DSG albo z 5- i 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi - w nowej Octavii wybór przekładni jest szeroki. Do wszystkich silników (z wyjątkiem podstawowego 1.2 TSI) jest montowany system start/stop.

Wszystkie silniki - cztery benzynowe i dwa diesle - zużywają zadziwiająco mało paliwa. Zawdzięczają to nowoczesnej konstrukcji oraz systemom ograniczającym spalanie. Najmocniejsza jednostka 1.8 TSI (180 KM) podczas pozamiejskiej jazdy spala zaledwie 5,1 l/100 km.

Skoda

Nowocześnie i oszczędnie: po raz pierwszy w Skodzie Octavii zastosowano przycisk startera zamiast tradycyjnej stacyjki. Do zbiornika można wlać 50 l paliwa.

Skoda

3,6 l /100 km - tylko tyle oleju napędowego potrzebuje przeciętnie wysokoprężny silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM. Do zbiornika można wlać aż 50 litrów paliwa.

S

1 2 3
STRONA 3 z 3

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA