Skoda Octavia: warto poczekać do wiosny

Zapomnij o rocznikowych przecenach, wstrzymaj się z zakupem nowego auta do wiosny. Wtedy w salonach pojawi się nowa Skoda Octavia i wszystko wskazuje na to, że warto na nią poczekać.

Skoda

Przez ostatnie 3,5 roku pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych nowych aut rejestrowanych w Polsce miesiąc w miesiąc padało łupem Octavii. Aż do listopada 2012 roku, kiedy musiała ustąpić miejsca Oplowi Astrze. Ale nie na długo - nowa będzie większa, wygodniejsza, oszczędniejsza i pewnie szybko wróci na tron. I może być Twoja już na wiosnę. Czym może zachwycić?

1. Przestrzeń

Skoda

Czeszka trzeciej generacji będzie miała 4659 mm długości - o 90 mm więcej niż obecna i o 108 mm większy rozstaw osi (2686 mm). Odbije się to na przestrzeni w kabinie. Pięciu koszykarzy na pokładzie? Nie ma sprawy - żaden nie wbije się kolanami w oparcie przednich foteli. Nawet trzem wysokim pasażerom na tylnej kanapie nie będzie ciasno - nowa Octavia urosła również wszerz. I nie będzie problemów z zabraniem sprzętu sportowego - bagażnik ma 590 litrów pojemności.

2. Bezpieczeństwo

Skoda

Inżynierowie wpakowali do Octavii garść najnowszych systemów dbających o pomyślność podróżujących. Po raz pierwszy na pokładzie pojawi się system kontroli odległości z funkcją awaryjnego hamowania, który pomoże Ci uniknąć kolizji, gdy się zagapisz, asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, a nawet układ monitorujący stopień Twojego zmęczenia. Do tego 9 poduszek powietrznych (z kolanową dla kierowcy włącznie), ESP, konstrukcja ze stali o podwyższonej wytrzymałości i na życzenie napęd 4x4. W tylnych lampach w kształcie litery C zastosowano jaśniejsze, a więc lepiej widoczne dla jadących za nami kierowców diody LED.

3. Oszczędność

Skoda

Mimo wzrostu gabarytów, Skodzie nie przybyło kilogramów. Do jej budowy użyto najnowszych materiałów, dzięki czemu auto jest o 102 kg lżejsze niż obecnie sprzedawany model drugiej generacji. I pokonanie 100 km może kosztować niecałe 20 zł: 3,4 litra oleju napędowego na 100 km ma zużywać auto w wersji GreenLine.

4. Komfort

Skoda

Do ponadprzeciętnej przestrzeni, jaką gwarantuje podróżującym kabina, doliczyć trzeba zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, które sprawnie "wybierają” nierówności podłoża, dobre wyciszenie kabiny i garść dodatków, m.in. panoramiczny dach dbający o odpowiedni poziom nasłonecznienia kabiny czy system bezkluczykowego dostępu do wnętrza i uruchomienia silnika. Krótko mówiąc, nowa Octavia zapewni Ci wszystko, co możliwe, by maksymalnie ułatwić każdą podróż - czy codzienną do pracy, czy na zasłużony urlop. Zaplanuj wiosenną wizytę w salonie!

5. Silnik: ekonomicznie i dynamicznie

Skoda

Pod maskę nowej Octavii trafiać będą wyłącznie jednostki z turbodoładowaniem. Wśród nich - cztery benzynowe TSI i tyle samo wysokoprężnych TDI. Najoszczędniejsze będzie 1.6 TDI w wersji GreenLine - 100 kilometrów pokona, zużywając 3,4 litra oleju napędowego. Najmocniejsze - 1.8 TSI - aż 180 KM mocy. Jaki silnik będzie napędzał auto w wersji RS? To na razie tajemnica.

6. Przemyślane rozwiązania

Więcej wspomagaczy

Skoda

W superergonomicznie urządzonym, ale nie porywającym stylem wnętrzu pojawią się niedostępne wcześniej "ułatwiacze życia” - z aktywnym tempomatem, rozpoznawaczem znaków i asystentem oświetlenia, który sam przełącza światła z drogowych na mijania.

Proste i genialne

Skoda

Octavia przejmuje część patentów z Rapida - pod klapką wlewu paliwa znajdziesz skrobaczkę do szyb, a pod fotelem kierowcy - kamizelkę odblaskową. W kabinie będzie miejsce, w które wygodnie odłożysz telefon, a pod sufitem pojemne miejsce na okulary - do jazdy nocą czy przeciwsłoneczne.

Spryt w bagażniku

Skoda

By uchronić tapicerkę przed zabrudzeniem, podłoga 590-litrowego bagażnika Octavii będzie z jednej strony wykonana z łatwej w utrzymaniu czystości gumy. Zapowiedziano też zestaw poprzeczek do zarządzania walizkami, a pod podłogą dodatkowy schowek z przegrodami.

MH 01/2013

Zobacz również:
REKLAMA