[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Samochody rodzinne do zadań specjalnych

Wszędzie słychać wyrazy „crossover” oraz „SUV”, ale warto pamiętać, że jednym z pierwszych crossoverów świata było uterenowione kombi. Dziś, wśród wszystkich dziwacznych nadwozi, jest to samochód w atrakcyjny sposób klasyczny. Poniżej trzy nowości.

crossover w terenie fot. Anna Grigorjeva, shutterstock.com
1. Subaru Outback

Tatuś uniwersalnych kombi.

REKLAMA

Subaru w pojedynkę wymyśliło „uterenowione kombi”, na długo zanim świat zakochał się w autach tego typu. Dziś Outback to model z wyższej półki, wyposażony w jeden z najlepszych na rynku napędów na cztery koła, mający zawieszenie nie do zdarcia oraz kabinę bardziej przestronną niż wnętrze Mercedesa klasy E.

W porównaniu do poprzednika Outback ma wyraźnie bardziej „jakościową” kabinę, a do napędu posłużą turbosiesel 2.0 (150 KM) oraz benzynowiec 2.5 (173 KM).

W wersjach z automatem Outback będzie seryjnie wyposażony w system EyeSight, który za pomocą kamery 3D obserwuje świat, odróżnia od siebie samochody, motocyklistów, rowerzystów i pieszych, rozpoznaje światła stopu innych aut i potrafi samoczynnie wyhamować samochód, jeśli kierowca nie zareaguje na czas.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Seat Leon X-perience

Pierwszy Leon w teren.

Seat Leon to kolejny model, który podchwycił ideę sformułowaną przez Subaru Outbacka. Na nas wrażenie robi to, jak świetnie nadwozie Leona ST nadaje się do zamiany w kombi-crosovera: zwiększony prześwit, plastikowe osłony i większe koła wyglądają na Leonie bardzo naturalnie.

W porównaniu do cywilnego Leona X-Perience ma też nieco inaczej wykończoną kabinę. Auto ma układ przeniesienia napędu na cztery koła w postaci tzw. sprzęgła typu Haldex piątej generacji – ultraszybkiego systemu, który na śliskim zachowuje się jak stuprocentowy napęd na cztery koła – a do napędu posłużą silniki o mocy od 110 do 184 KM.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

3. Skoda Octavia Scout

Najlepsza Octavia w dziejach?

Octavia w wersji Scout to samochód, do którego mamy słabość. W wypadku poprzedniego modelu była to dla nas najlepsza Octavia spośród wszystkich wersji – nie tylko najbardziej wszechstronna! – chociaż nietania.

Nowszy model ma wszystkiego więcej: bardziej przestronne nadwozie, bardziej komfortowe zawieszenie, lepsze właściwości jezdne i nowszą wersję napędu na cztery koła. Pod względem technicznym Octavia i Leon to bliźniaki – pod podwoziem Scouta jest taki sam układ przeniesienia napędu, wykorzystujący sprzęgło typu Haldex, jak w Leonie. Do wyboru silniki o mocach 150-184 KM.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 12/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij