1. Subaru Outback
Tatuś uniwersalnych kombi.
Subaru w pojedynkę wymyśliło „uterenowione kombi”, na długo zanim świat zakochał się w autach tego typu. Dziś Outback to model z wyższej półki, wyposażony w jeden z najlepszych na rynku napędów na cztery koła, mający zawieszenie nie do zdarcia oraz kabinę bardziej przestronną niż wnętrze Mercedesa klasy E.
W porównaniu do poprzednika Outback ma wyraźnie bardziej „jakościową” kabinę, a do napędu posłużą turbosiesel 2.0 (150 KM) oraz benzynowiec 2.5 (173 KM).
W wersjach z automatem Outback będzie seryjnie wyposażony w system EyeSight, który za pomocą kamery 3D obserwuje świat, odróżnia od siebie samochody, motocyklistów, rowerzystów i pieszych, rozpoznaje światła stopu innych aut i potrafi samoczynnie wyhamować samochód, jeśli kierowca nie zareaguje na czas.

2. Seat Leon X-perience
Pierwszy Leon w teren.
Seat Leon to kolejny model, który podchwycił ideę sformułowaną przez Subaru Outbacka. Na nas wrażenie robi to, jak świetnie nadwozie Leona ST nadaje się do zamiany w kombi-crosovera: zwiększony prześwit, plastikowe osłony i większe koła wyglądają na Leonie bardzo naturalnie.
W porównaniu do cywilnego Leona X-Perience ma też nieco inaczej wykończoną kabinę. Auto ma układ przeniesienia napędu na cztery koła w postaci tzw. sprzęgła typu Haldex piątej generacji – ultraszybkiego systemu, który na śliskim zachowuje się jak stuprocentowy napęd na cztery koła – a do napędu posłużą silniki o mocy od 110 do 184 KM.

3. Skoda Octavia Scout
Najlepsza Octavia w dziejach?
Octavia w wersji Scout to samochód, do którego mamy słabość. W wypadku poprzedniego modelu była to dla nas najlepsza Octavia spośród wszystkich wersji – nie tylko najbardziej wszechstronna! – chociaż nietania.
Nowszy model ma wszystkiego więcej: bardziej przestronne nadwozie, bardziej komfortowe zawieszenie, lepsze właściwości jezdne i nowszą wersję napędu na cztery koła. Pod względem technicznym Octavia i Leon to bliźniaki – pod podwoziem Scouta jest taki sam układ przeniesienia napędu, wykorzystujący sprzęgło typu Haldex, jak w Leonie. Do wyboru silniki o mocach 150-184 KM.

MH 12/14