[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Peugeot, Seat, Volkswagen: na granicy sportu

Różnica między autem sportowym a autem usportowionym jest jak między Porsche 911 a Volkswagenem Golfem GTI. Przepaść. Jednak najnowsze usportowione modele mają za cel zatrzeć tę różnicę. Oto trzy przykłady spod znaków Peugeota, Seata i Volkswagena.

felga fot. Bhakpong, 2015, shutterstock.com
1. Peugeot RCZ R

Z małego piekła rodem.

Na temat niedużych, bardzo mocnych aut Peugeot ma swoje własne zdanie, które wyraża w formie „RCZ R”. Nieduże coupe, o proporcjach samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie, w swojej topowej wersji ma jednostkę 1.6 turbo, która tym razem jest podkręcona aż do 270 KM.

Do kompletu usztywnione zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz fotele, które wyglądają jak prosto z auta wyścigowego. Przyspieszenie: 0-100 km/h - 5,9 s. Prędkość maksymalna: 250 km/h. Cena: 153 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

REKLAMA

2. Seat Leon Cupra

El matador.

Emblemat Cupra, od lat zdobiący najbardziej usportowione Seaty, trafia teraz do Leona razem z podkręconym silnikiem 2.0 TSI. I to od razu w dwóch wersjach: jako „zwykła” Cupra (265 KM) oraz Cupra 280 (280 KM).

Do wyboru są mechaniczna lub dwusprzęgłowa przekładnia DSG; wyposażony w tę drugą Leon Cupra 280 przyspiesza do setki w 5,7 s. Z zewnątrz najmocniejsze odmiany Leona wyróżnia szereg detali, w tym obręcze kół a la Porsche. Przyspieszenie: 0-100 km/h - 5,9 s. Prędkość maksymalna: 250 km/h. Cena: jeszcze nie ustalona.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

3. Volkswagen Golf R

Usportowiony na całego.

Oznaczenie „R” w wypadku VW Golfa to już niemal instytucja. Kiedyś szło w parze z silnikami sześciocylindrowymi, dziś jednak kryją się pod nim cztery cylindry plus turbosprężarka.

Pod maską Golfa R jednostka 2.0 TSI rozwija okrągłe 300 KM, co w połączeniu z napędem na cztery koła (tak naprawdę jest to tzw. przód z dołączanym tyłem, ale kto by się spierał) oraz przekładnią DSG przekłada się na osiągi ocierające się o prawdziwy sport... Przyspieszenie: 0-100 km/h - 5,1 s. Prędkość maksymalna: 250 km/h. Cena: 147 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 03/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij