REKLAMA

Nowy Specialized Turbo Levo: jazda poza granicami możliwości

Kiedy Specialized kilka lat temu przedstawił swój pierwszy rower górski z silnikiem, który był bardziej cichy i miał bardziej płynny napęd niż jakikolwiek inny rower elektryczny na rynku, mało kto przypuszczał wtedy, że przyjdzie jeszcze coś lepszego… A jednak!

Turbo Levo Turbo Levo

Najnowszy model roweru elektrycznego Turbo Levo ma udoskonaloną geometrię dla lepszej kontroli, zmodernizowany silnik, panel sterowania MasterMind Turbo Connect Unit z konfigurowalnym kolorowym wyświetlaczem oraz ulepszone zawieszenie zainspirowane modelem Stumpjumper EVO. To połączenie mechaniki i elektroniki w doskonałą całość, która jest synonimem stabilnej i naturalnej jazdy. Wydajność i zasięg roweru elektrycznego, idą w parze z prowadzeniem klasycznego roweru o pełnym zawieszeniu. Nowy Turbo Levo robi dokładnie to co chcesz i masz go cały czas pod kontrolą. To idealny kompan dla każdego wymagającego użytkownika, miłość od pierwszego jeżdżenia i zerowa szansa na to, że za kilka lat przestaniesz się dobrze bawić. Wystarczy go wypróbować i samemu w to uwierzyć.
 

Nowa rozmiarówka S-Sizing

Nowy Turbo Levo wyróżnia 6 specjalnych rozmiarów Specialized S-Size, w których wielkość ramy przystosowana jest nie tylko do wzrostu kolarza, ale również stylu jazdy i pożądanych właściwości jezdnych. Mniejsze rozmiary są zwrotniejsze, ponieważ ramy są krótsze, natomiast większe rozmiary gwarantują większą stabilność i dostateczną przestrzeń na manewrowanie rowerem.

Turbo LevoTurbo Levo

 

Nowy Specialized Turbo Levo 2021 w liczbach:

  • 700 Wh bateria z zasięgiem do 70 km przy przewyższeniu 2 500 m npm czyli 5,5 godziny jazdy
  • silnik ma maksymalną moc 565 W i maksymalny moment obrotowy 90 Nm
  • 6 rozmiarów dla osób o wzroście od 150 cm do 203 cm
  • 6 różnych ustawień geometrii
  • Model Turbo Levo Pro dostępny jest w cenie 53 999 PLN a najwyższy model S-Works kosztuje 65 499 PLN

Różne rozmiar kół

Może myślicie, że koła w rowerze to wcale nie jest fizyka kwantowa, ale znalezienie optymalnego ich rozmiaru wcale nie jest łatwe. W latach poprzednich można było wybierać między szerokimi 27,5 lub 29 calowymi kołami. Później przyszły modele na 29 calowych kołach, zaś dzisiaj przychodzi kolejna zmiana. Nowy Turbo Levo zaprezentowano jako „mullet”, z przodu koło ma 29 cali a z tyłu 27,5 cala. Osiągnięcie świetnego prowadzenia było wyzwaniem, ale właśnie połączenie dwóch różnych rozmiarów kół było tu najlepszym rozwiązaniem. Niezwykłe? Być może. Zwinne? Z pewnością!

Dostrojone zawieszenie 

Nowe turbo Levo ma 150mm skoku tylnego zawieszenia, zaś skok przedniego amortyzatora to 160mm (150mm w rozmiarze S1). Ustawienie zawieszenia podobne jest do analogowego Stumpjumpera EVO ale udoskonalono je pod względem wydajności i szybkości, które e-bike jest w stanie osiągnąć. Rezultatem jest w pełni kontrolowana jazda dzięki precyzyjnemu tłumieniu zarówno małych wybojów, jak i wielkich przeszkód. Levo „wyprasuje” wszystkie nierówności terenu, które odważysz się na nim pokonać.

Lekki i zwinny Turbo Levo SL Comp Carbon

Nowy, lekki eMTB wykorzystujący szybką i żywą geometrię modelu Stumpjumper z silnikiem, który doda Ci dokładnie tyle mocy, ile potrzebujesz by na podjazdach skopać wszystkim tyłki. Dzięki niskiej masie i świetnie dobranym komponentom Levo SL Comp przynosi to, co najlepsze w najkorzystniejszej cenie.

  • Silnik: superlekki Specialized SL 1.1 o mocy 240 Watt
  • Bateria: lekka, w pełni zintegrowana SL1-320 o pojemności 320 Wh
  • Sterowanie: wyświetlacz Specialized TCU, 10 ledów pokazuje stan baterii, 3 diody wskazują na Ride Mode, ANT+/Bluetooth, kontrolowany z poziomu kierownicy
  • Cena: 32 699 PLN

Turbo LevoTurbo Levo
LEVO SL Comp Carbon

 

Regulowana geometria

Geometria nowego Turbo Levo jest regulowana za pośrednictwem możliwości ustawienia trzech kątów główki ramy: do wyboru od 63 do 65,5 stopnia. Wysokość suportu można regulować w górę lub w dół o 7mm, dzięki flip-chipowi umieszczonemu na osi Horst. Takie zmiany umożliwiają w sumie aż 6 różnych opcji ustawienia geometrii, ale zależy tylko od Ciebie jak spersonalizujesz swój e-bike.

Turbo LevoTurbo Levo

 

Widoczny displej i łatwe sterowanie

Silnikiem Levo steruje ulepszone oprogramowanie i zewnętrzna jednostka sterującą MasterMind TCU, której wyświetlacz znajduje się na górnej rurze ramy. Dane na ekranie można dowolnie edytować. Możesz wybrać 30 różnych pól i dostosować je na 16 ekranach, w 4 layoutach. Jednostka sterująca łączy się poprzez Bluetooth z aplikacją Specialized Mission Control, w ramach której można dopasować ustawienia i profil użytkownika. Dzięki ANT+ możesz podłączyć też swój Garmin, Wahoo i in. Nowością jest także funkcja MicroTune, która umożliwia zmianę poziomu wsparcia co 10%, niezależnie od 4 podstawowych trybów jazdy (Off, Eco, Trail, Turbo).

Turbo LevoTurbo Levo

 

Bateria i udoskonalony silnik

W procesie rozwoju silnika Turbo Full Power System 2.2 tworzonego we współpracy z firmą Brose skupiono się na jego niezawodności. Ma ulepszony pasek napędowy, który wykonano z trwalszego materiału, jest on także szerszy i mocniejszy niż jego poprzednik. Trzy komplety uszczelek przy konektorach kabla łączącego baterię z silnikiem, zapewniają z kolei większą wodoszczelność (stopień ochrony IP56). Silnik 2.2 ma maksymalny moment obrotowy 90 Nm, maksymalną moc 565 W i jest napędzany baterią o pojemności 700 Wh, która została umieszczona w ramie roweru. Jej naładowanie z poziomu 0 na 100% trwa 5 godzin i 15 minut. Specialized gwarantuje, że bateria zachowa minimum 75% swojej pierwotnej wydajności przez okres 2 lat albo po 300 pełnych cyklach ładowania.

Więcej o nowym Turbo Levo:

https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-levo 

Wszystkie modele Turbo Levo:

https://www.specialized.com/pl/pl/shop/bikes/turbo-e-bikes-its-you-only-faster/e-mountain-bikes/turbo-levo/c/eturbolevo#/filter:productfamily:Turbo$2520Levo 

Więcej rowerów Specialized:

https://www.specialized.com/pl/pl 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA