Škoda Yeti niezmiennie imponuje przestronnym, wypełnionym światłem wnętrzem. Na fotelach o długim siedzisku i dobrym bocznym podparciu siedzi się wygodnie nawet przez wiele godzin. W dostosowaniu pozycji za kierownicą do indywidualnych upodobań pomagają spore zakresy regulacji fotela wzdłuż i na wysokość oraz kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Nie brakuje przestrzeni nad głową - zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach.
Oczywiście nie mogło zabraknąć systemu foteli VarioFlex: Yeti ma trzy oddzielne fotele z tyłu, z których każdy można oddzielnie wyjąć lub złożyć. Po wyjęciu środkowego fotela zewnętrzne fotele można przesunąć w poprzek - jest wtedy więcej miejsca na ramiona. Wówczas Yeti błyskawicznie zmienia się w bardzo komfortowy samochód czteromiejscowy. Wszystkie trzy fotele mają ponadto regulowane oparcia, które można złożyć. W ten sposób środkowy fotel jednym ruchem ręki można przekształcić w podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki (opcja), a oparcie fotela pasażera z przodu całkowicie złożyć (również opcja).
Po raz pierwszy Škoda Yeti ma schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy - w razie potrzeby kamizelka jest od razu pod ręką i nie trzeba jej nigdzie szukać. Standardowo, od wersji wyposażenia Ambition, w bagażniku znajduje się wyjmowalna latarka LED, która jest automatycznie ładowana podczas pracy silnika.
Nowością są także pojemniki na odpadki w schowkach w drzwiach. Do tego w dużym, klimatyzowanym schowku w podłokietniku w konsoli środkowej (Jumbo Box) jest dużo miejsca na różne przedmioty. Inne schowki umieszczono pośrodku deski rozdzielczej i pod fotelem pasażera (zamykany). Schowek na okulary nad lusterkiem wstecznym jest w zasięgu zarówno ręki kierowcy, jak i pasażera.
Bagażnik Yeti wciąż cechuje wyjątkowa funkcjonalność. Po wyjęciu tylnych foteli pojemność bagażnika Yeti zwiększa się z 416 do 1760 litrów i pozwala na zabranie ze sobą niemal połowy domu. Po raz pierwszy w bagażniku Yeti dostępna jest dwustronna mata. Jedna strona jest wykonana z tkaniny o wysokiej jakości, a druga z tworzywa sztucznego odpornego na brud i wodę. Zachowanie porządku w bagażniku ułatwia zestaw siatek oraz pojemne schowki za nadkolami, dwa rozkładane haki na torby lub siatki i różne ucha do mocowania bagażu.
Yeti jest pierwszym modelem Škody z opcjonalnym układem czujników parkowania z kamerą cofania. Kamerę można zamówić w połączeniu z asystentem parkowania nowej generacji. Oprócz parkowania wzdłużnego i wyjeżdżania z miejsca parkingowego, układ ten potrafi też parkować poprzecznie tyłem -prostopadle do kierunku jazdy.
Odnowiona Škoda Yeti ma liczne dodatkowe elementy zwiększające komfort wewnątrz samochodu. Opcjonalny, duży, otwierany dach panoramiczny z roletą wpuszcza mnóstwo światła do wnętrza. Szkło jest przyciemnione, w związku z czym światło i ciepło dostają się do środka w ograniczonej mierze. W czasie mrozów ogrzewana przednia szyba zapewnia wolny widok w najkrótszym czasie. Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci może zapamiętać do trzech pozycji fotela i lusterek zewnętrznych. Oczywiście nie brak także nowoczesnej klimatyzacji: manualnej albo elektronicznie sterowanej, automatycznej klimatyzacji dwustrefowej Climatronic.
Do odmłodzonej Škody Yeti możesz wybrać jeden z czterech silników wysokoprężnych i trzech benzynowych - wszystkie są turbodoładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Nowoczesna technika sprawia, że nawet z tak niewielką jednostką napędową, jak podstawowa 1.2 TSI, Yeti jest zaskakująco dynamiczne (przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 11,4 s), a przy tym oszczędne (średnie zużycie paliwa - 6,1 l/100 km).
Szukający bardziej sportowych osiągów mogą przyjrzeć się czteronapędowym odmianom SUV-a z benzynowym silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM albo dwulitrowym 170-konnym TDI - potrafią one rozpędzić auto do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i osiągają prędkość maksymalną 200 km/h.
Yeti najbardziej eco
Wersję GreenLine przygotowano ze szczególną troską o środowisko i niskie zużycie paliwa - ma opony o zmniejszonych oporach toczenia, system start/stop i szereg zmian aerodynamicznych w podwoziu i zawieszeniu. Dzięki temu jej wysokoprężny silnik 1.6 zużywa średnio zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km.
Yeti w ataku
Poszukiwaczom wrażeń, którzy lubią stawiać sobie coraz odważniejsze wyzwania i szukają auta do aktywnego spędzania czasu, Škoda proponuje nowe Yeti w odmianie Outdoor. Jeden rzut oka wystarczy, by odgadnąć, że to auto ma służyć do czegoś więcej niż dojazd do pracy. Zderzaki z powiększonymi osłonami, listwy boczne i listwy osłaniające progi w czarnym kolorze - to znaki szczególne, które widać z daleka.
Na liście wyposażenia seryjnego Yeti Outdoor znalazł się zestaw osłon podwozia - Škoda nie boi się wyjazdu w nieznane. Szczególnie jeśli wybierzesz wersję z napędem na cztery koła, który gwarantuje optymalne właściwości jezdne na każdej nawierzchni. Gdy koła Yeti trafią na nawierzchnię o różnej przyczepności, do akcji wkracza elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS. Przyhamowuje on koło, które zaczyna się obracać w miejscu i umożliwia przekazanie momentu napędowego na koło mające lepszą przyczepność, dzięki czemu auto porusza się płynnie i komfortowo.
W wyposażeniu podstawowym Yeti Outdoor z napędem 4x4 znajduje się też funkcja wspomagania zjazdu z góry (w wersji miejskiej - za dopłatą). Umożliwia ona bezpieczne i kontrolowane zjeżdżanie ze zbocza przez kontrolowanie pracy hamulców, utrzymując przy tym stałą prędkość auta - bez udziału kierowcy. Terenowe umiejętności nie ograniczają przydatności Yeti Outdoor w mieście, a oryginalna stylizacja pozwala mu się wyróżniać w miejskiej dżungli. "Terenowe" elementy wyposażenia, takie jak zestaw osłon czy napęd 4x4, można zamówić też do miejskiej odmiany nowego Yeti.
Top technika
Za wzorowy poziom bezpieczeństwa Yeti otrzymało pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro-NCAP. Nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego gwarantują spokojną podróż. Najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa czynnego gwarantują systemy ESP i ABS, stabilna konstrukcja nadwozia oraz dopracowane zawieszenie. Na życzenie ŠkodaYeti może być wyposażona w funkcję monitorowania ciśnienia w oponach, która ostrzega kierowcę, gdy w oponach nadmiernie spadnie ciśnienie.
Gdy pochylenie drogi wynosi co najmniej 5 procent, do akcji wkracza opcjonalny układ wspomagania ruszania pod górę, zapobiegający stoczeniu się auta bez konieczności zaciągania hamulca ręcznego. Optymalne właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni zapewnia Škodzie napęd na cztery koła, w którym zastosowano sprzęgło Haldex najnowszej, piątej generacji. Nowoczesna konstrukcja osi minimalizuje przechylanie się na zakrętach tego względnie wysokiego auta i zapewnia stabilność na najwyższym poziomie. Do tego zapewnia doskonały komfort amortyzacji i niski poziom hałasu.
W razie hamowania awaryjnego przy prędkości powyżej 60 km/h automatycznie włączają się światła awaryjne. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa utrzymują pasażerów w miejscu. W razie najechania od tyłu specjalne zagłówki z przodu zmniejszają ryzyko urazu kręgosłupa. Za kierownicą Yeti jesteś naprawdę bezpieczny.
Salony Škody zapraszają na jazdy próbne nowym Yeti. Obejrzyj i zadecyduj, które bardziej odpowiada Twoim upodobaniom - elegancka i stylowa odmiana do miasta, czy może bardziej drapieżna, gotowa na wyjazd w nieznane wersja Outdoor.
Odwiedzając salony Škody do 7 kwietnia, możesz wziąć udział w konkursie, w którym można wygrać nową Škodę Yeti. Wystarczy umówić się na jazdę próbną i w czasie jej trwania zdobyć najwięcej punktów za łagodną jazdę, mierzoną za pomocą specjalnej aplikacji. Zwycięzcą zostanie osoba, która uzyska najlepszy wynik z wszystkich testujących w całej Polsce. Ogłoszenie wyników już 11 kwietnia.
S
Komentarze
Mens Health, 2014-02-26 13:26:37
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?