Mercedes S
Pod względem technologii jest to prawdopodobnie najlepszy samochód świata. Spośród wszystkich supersystemów na pokładzie nowej klasy S wymieniamy trzy. Przede wszystkim system Magic Body Control, czyli zawieszenie, które „widzi” drogę. Specjalna kamera obserwuje nawierzchnię, a system odpowiednio do nierówności dostosowuje charakterystykę zawieszenia.
Innym rozwiązaniem jest system Night View, swoisty samochodowy noktowizor, który za pomocą kamery na podczerwień dostrzega pieszych i zwierzęta znajdujących się poza zasięgiem reflektorów. Obraz z tej kamery jest wyświetlany na ekranie na tablicy przyrządów.
Wreszcie, Mercedes oferuje tzw. beltbag, czyli poduszkę powietrzną w pasie bezpieczeństwa, która zmniejsza nacisk pasa na klatkę piersiową podczas wypadku.
1. Komfort
Z tyłu najnowsza „eska” oferuje aż pięć różnych rodzajów siedzeń. Te na fotce zapewniają komfort jak w klasie biznes prywatnych odrzutowców – mają m.in. funkcję masażu.

2. Konsola
Na desce rozdzielczej dominują dwa ogromne ekrany. Zegary to tylko obraz na jednym z nich: znikają, gdy pojawia się obraz z „nocnej” kamery.

Nissan Nismo
Znana miłośnikom kultowej gry „Gran Turismo” nazwa Nismo trafia teraz do cenników Nissana w realu. Nismo wywodzi się od Nissana Motorsport i w wypadku aut drogowych ma być dla Nissana tym, czym AMG jest dla Mercedesa – czyli zbrojnym ramieniem marki.
W wersji Nismo będą oferowane trzy modele: Juke, 370Z oraz – to prawdziwa ciekawostka – elektryczny Leaf. W wypadku Juke’a pakiet Nismo obejmuje zmienione elementy nadwozia (które oprócz wyglądu poprawiają właściwości aerodynamiczne auta), inne wykończenie wnętrza, szersze opony na 18-calowych obręczach, usztywnione zawieszenie oraz wzmocniony silnik 1.6 turbo (200 zamiast 190 KM).

MH 08/13