[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Maserati Ghibli: z ziemi włoskiej

Jest to jeden z najlepszych samochodów, jakie zadebiutowały w sezonie 2013. Końmi mechanicznymi mógłby obdzielić kilka innych modeli, charakterem zaś – połowę świata. Oto jeden z cudów włoskiej motoryzacji - Maserati Ghibli.

fot. Producenci, Dystrybutorzy
Ghibli to pierwsze współczesne „małe” Maserati – auto klasy BMW serii 5 i Audi A6. Samochód, który ma pokazać światu, że słynny trójząb na osłonie chłodnicy jest ostrzejszy niż kiedykolwiek.

Nadwozie Ghibli jest niskie i ma fantastyczne proporcje, z bardzo długim przodem i kabiną cofniętą maksymalnie do tyłu. Całości dopełniają jadowite spojrzenie wąskich, przymrużonych oczu i ostro zaakcentowane błotniki.

Ze względu na wąską linię szyb kabina wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości. Praktycznie całą konsolę środkową zajmuje ogromny ekran dotykowy, za pośrednictwem którego obsługuje się wszystkie funkcje pokładowego kombajnu informacji, nawigacji i rozrywki.

Kiedy idzie o konie mechaniczne, Maserati się nie rozdrabnia. Do napędu służą dwa silniki: benzynowy 3.0 V6 biturbo w wersjach o mocy 330 KM (oznaczany po prostu jako Ghibli) lub 410 KM (Ghibli S) oraz debiutujący w Maserati turbodiesel 3.0 V6 Twin Turbo (275 KM). Smaczek jest taki, że wszystkie silniki powstają w zakładach Ferrari.

Natomiast kolejna nowość to napęd na cztery koła – póki co dostępny w Ghibli S. Na drodze Ghibli okazuje się doskonale wyważony, bardzo przyczepny i zwinny.

Natomiast wydech gra wspaniałe heavymetalowe koncerty. Nawet w wypadku turbodiesla udało się skomponować ścieżkę dźwiękową o soczystym, basowym brzmieniu, inną niż w pozostałych silnikach tej klasy.

Spośród zalet najnowszego Maserati istotna jest i ta, że wśród natłoku Audi A6 i BMW serii 5 Ghibli wygląda jak gość. I jego kierowca również. Za tę przyjemność wołają od 330 tys. zł.

1. Kabina

Tak wykończyć wnętrze potrafią tylko Włosi. Cała obsługa odbywa się za pośrednictwem ogromnego ekranu dotykowego.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Napęd

Ośmiobiegowy automat jest w standardzie. Natomiast w najmocniejszej wersji Ghibli może mieć też napęd na cztery koła.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

Autokonkurenci

1. Audi A7 Sportback

W uproszczeniu – A7 to nietypowa, pięciodrzwiowa odmiana popularnej limuzyny A6. W ofercie silniki o mocach 204-313 KM oraz na poważnie usportowione odmiany S7 i RS7. Wersja podstawowa A7 (z napędem na przód) kosztuje 246 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Jaguar XF

Rzadki na naszych drogach XF w Anglii wygrywa porównania z Audi, BMW i Mercedesem. Cecha charakterystyczna – świetne właściwości jezdne. W ofercie silniki rozwijające 163-340 KM, a nad nimi topowe wersje XFR i XFR-S. Cennik startuje od 210 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 03/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij