Bardzo klasycznie podchodzi do sprawy Audi – popularne A3 w pięciodrzwiowej wersji to nic innego jak kompaktowe kombi. Sportback jest stylizowany na współczesną modłę Audi i pod każdym względem oferuje więcej niż wersja trzydrzwiowa.
Z kolei BMW, mocno podkręcając cechy praktyczne serii 3 Gran Turismo, stara się o oryginalny styl. „Trójka” GT to bardzo duży hatchback, skonstruowany na podwoziu „trójki” z przedłużonym rozstawem osi, jaka jest oferowana w Chinach. Nadwozie jest bardzo smukłe i ma świetne proporcje – w efekcie wygląda lepiej niż większa „piątka” GT.
Natomiast najnowszemu Carensowi, pozostającemu klasycznym, kompaktowym vanem, Kia nadaje bardziej dynamiczny wygląd. Auto zachowuje podwyższone nadwozie i związaną z tym ogromną ilość powietrza w kabinie.
1. Audi A3 Sportback
A3 w wersji pięciodrzwiowej. „Bardziej funkcjonalny niż kiedykolwiek” – mówi Audi o A3 Sportbacku i w tym samym zdaniu dodaje, że maksymalna przestrzeń bagażowa pięciodrzwiowego A3 wynosi 1220 litrów. Sportbackowi najbliżej do klasycznego, poczciwego kombi, jednak określenie „kombi” nie brzmi tak dobrze, jak coś co ma w nazwie „sport”. I dobrze.

A3 ma prostą, nowoczesną deskę rozdzielczą z wolno stojącym ekranem, który wygląda jak ustawiony na desce rozdzielczej tablet. Cennik zawiera benzynowe, turbodoładowane silniki 1.4 TFSI (122 lub 140 KM) i 1.8 TFSI (180 KM) oraz turbodiesle 1.6 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (150 KM lub 184 KM); wersje o mocy ponad 150 KM są dostępne z napędem na cztery koła.
A3 Sportback startuje od 94 tys. zł.

2. BMW 3 Gran Turismo
„Trójka” po raz pierwszy jako hatchback. Mniejszy brat „piątki” GT jest oparty na konstrukcji popularnej serii 3, jest jednak od niej dłuższy, szerszy i wyższy. Jego smukłe, pięciodrzwiowe nadwozie jest opakowaniem dla bardzo atrakcyjnej i ultrapraktycznej kabiny. Dzięki wydłużonemu aż o 11 cm rozstawowi osi, na kanapie „trójki” Gran Turismo jest więcej miejsca niż w limuzynie serii 5, a bagażnik ma pojemność 520 l.

Seria 3 GT jest oferowana w trzech pakietach stylizacyjnych (Sport, Luxury i Modern), a do napędu służą jej dwa silniki benzynowe – 2.0 turbo (w wersji o mocy 184 KM w 320i GT lub 245 KM w 328i GT) oraz 3.0 turbo (335i GT, 306 KM), wspierane przez turbodiesla 2.0 (odmiana o mocy 143 KM w 318d GT oraz 184 KM w 320d GT).
Ceny – od 151 tys. zł.

3. KIA Carens
Kompaktowy van nowej generacji. Najnowsze dzieło Kii wjeżdża w sam środek klasy kompaktowych vanów, zdominowanych przez takie modele, jak Ford C-Max i Citroën C4 Picasso. Carens jest nowocześnie stylizowany, ma typowe dla vana, podwyższone nadwozie, a za dopłatą 2500 zł jest oferowana również wersja siedmiomiejscowa.

Po złożeniu oparcia kanapy przestrzeń w kabinie robi się tak duża, że Kia prawdopodobnie mogłaby służyć jako półciężarówka. Oferta silników jest jak na auto tej klasy przystało – dwie jednostki benzynowe (obydwie z bezpośrednim wtryskiem paliwa) 1.6 GDI (135 KM) i 2.0 GDI (166 KM) plus nieduży turbodiesel 1.7 CRDi w wersjach o mocy 115 lub 136 KM.
W salonach Kii ceny Carensa zaczynają się na poziomie 66 tys. zł.

MH 06/13
Komentarze