REKLAMA

Auto premiera: Volvo V40

Ile razy już to słyszeliśmy? Oto pojawia się nowy model, który ma dokonać wyłomu, przewrócić hierarchię w klasie i pogonić kota rywalom. Teraz mamy kolejny rozdział tej historii, tym razem w wydaniu Volvo. Oto najnowszy hatchback V40, czyli samochód z ogromnymi ambicjami.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy
Volvo próbuje odnaleźć magiczną formułę na kompaktowy model, formułę, którą szwedzka firma kiedyś miała nieźle przećwiczoną, ale w ostatnich latach gdzieś ją zagubiła. Ambicje V40 są wsparte tym, co u Volvo najlepsze – atrakcyjną stylizacją, porządnymi silnikami oraz paletą ultranowoczesnych systemów bezpieczeństwa.

Przede wszystkim V40 to już nie kombi, lecz hatchback, z liniami nadwozia utrzymanymi w najnowszym stylu marki. W kabinie jest charakterystyczna konsola w stylu high-endowego sprzętu audio.

Prawdziwą nowością są zegary, których skale oraz wskazówki są czysto wirtualne – rolę instrumentów pełni bowiem ekran TFT. Jako bajer są trzy tryby wyświetlania informacji – eko (w którym dominuje zielonkawy kolor), elegancki (beż i brąz) oraz sportowy (czerwień).

REKLAMA

Natomiast pokładowe systemy bezpieczeństwa obejmują m.in. rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu nowatorski system rozpoznający pieszych (i potrafiący wyhamować auto) oraz – uwaga – pierwsza na świecie poduszka powietrzna chroniąca pieszych przy kolizji.

Gama silników obejmuje benzynową jednostkę 1.6 turbo (w wersjach 150 lub 180 KM) oraz dwa turbodiesle – 1.6 (115 KM) i 2.0 (150 lub 177 KM). Cena: od 87 tysięcy złotych. Kto chętny?

1. Kokpit  

Deska rozdzielcza z konsolą na podobieństwo markowego sprzętu audio. Wygląda tak, że chciałoby się zabrać do domu i powiesić na ścianie. >

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Dodatki

Długa lista opcji obejmuje m.in. ogromny panoramiczny dach, który świetnie pasuje do charakteru auta. Dostępny za jedyne 5100 zł.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

Autokonkurenci

1. BMW serii 1

Jedna z ubiegłorocznych rynkowych nowości BMW. Bardzo dynamiczne – i jednocześnie oszczędne – silniki oraz świetny układ jezdny, zamknięte w kontrowersyjnym nadwoziu BMW. Najwyraźniej ten typ tak ma mieć.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Lexus CT 200h

Najmniejszy Lexus to jedyny na rynku kompaktowy samochód z hybrydowym napędem. W jeździe miejskiej potrafi zużyć zaledwie ok. 6 l/100 km, wioząc pasażerów w ciszy oraz godnym pozazdroszczenia komforcie.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 08/12 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA