[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Toyota Yaris Hybrid

Ma dwa silniki i potrafi przemieszczać się bezgłośnie. Oto jedna z najciekawszych pod względem technicznym premier tego roku - Toyota Yaris Hybrid, czyli najnowszy samochód hybrydowy prostu z kraju kwitnącej wiśni.

Toyota Yaris Hybrid fot. Producenci
Yaris Hybrid to nic innego jak pierwszy na świecie maluch z napędem spalinowo-elektrycznym. Układ napędowy pochodzi w prostej linii od tego, który ma Toyota Prius i składa się z dwóch silników oraz specjalnej przekładni.

Gwóźdź programu polega na tym, że auto może do napędu wykorzystywać obydwa silniki naraz lub każdy z osobna. Natomiast mocny zestaw akumulatorów pozwala na pokonywanie kilkukilometrowych odcinków tylko „na prądzie”; w miejskich korkach przekłada się to na znakomite zmniejszenie zużycia paliwa.

Jakie? Biorąc pod uwagę, że Prius zużywał nam ok. 5-5,5 l/100 km, podejrzewamy, że Yaris może się zmieścić w 4 litrach – a to oznacza fantastycznie niskie koszty eksploatacji. Hybrydowy Yaris zachowuje przy tym wszystkie praktyczne cechy miejskiego auta – zwinność, poręczność i funkcjonalność z pełnowymiarowym bagażnikiem.

Z kolei poziom komfortu dodatkowo poprawiają automatyczna skrzynia biegów oraz cisza w kabinie. Podczas jazdy świetną „zabawką” jest wielofunkcyjny monitor, na którym ci z technicznym zacięciem mogą na bieżąco śledzić pracę zespołu napędowego.

Jak na malucha obfita jest też lista oferowanych do hybrydowego Yarisa gadżetów – można mieć m.in. system nawigacji, panoramiczny dach oraz dostęp do internetu.

Mała Toyota zrywa także z zaporowo wysokimi cenami hybryd, cennik startuje bowiem od 65 tys. zł, a to czyni ją najtańszą hybrydą w naszym wszechświecie.

1. Silnik

Układ napędowy Yarisa to tzw. full hybrid – pracą silników benzynowego (pojemność 1,5 l, moc 74 KM) oraz elektrycznego (bardzo mocny, bo aż 60-konny) zawiaduje zaawansowany sterownik.

Moc zespołu hybrydowego to okrągłe 100 KM. Z kolei solidny zestaw akumulatorów nie zabiera miejsca w bagażniku, bo został umieszczony pod kanapą; akumulatory mają też wydłużoną, 5-letnią gwarancję.

fot. Producenci

2. Kokpit

Identyczny jak w Yarisie, z konwencjonalnym napędem, z wysoko umieszczonymi elementami obsługi. Wyposażenie – bogate.

fot. Producenci

3. Ekran

Poza wskazaniami sprzętu audio oraz nawigacji, pokazuje też przepływ energii na linii silniki-akumulatory-koła.

fot. Producenci

4. Gadżety

Z górnej półki. Na liście ekstrasów znajduje się np. bardzo rzadki w tej klasie aut ogromny, panoramiczny dach.

fot. Producenci

MH 07/12  

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij