Yaris Hybrid to nic innego jak pierwszy na świecie maluch z napędem spalinowo-elektrycznym. Układ napędowy pochodzi w prostej linii od tego, który ma Toyota Prius i składa się z dwóch silników oraz specjalnej przekładni.
Gwóźdź programu polega na tym, że auto może do napędu wykorzystywać obydwa silniki naraz lub każdy z osobna. Natomiast mocny zestaw akumulatorów pozwala na pokonywanie kilkukilometrowych odcinków tylko „na prądzie”; w miejskich korkach przekłada się to na znakomite zmniejszenie zużycia paliwa.
Jakie? Biorąc pod uwagę, że Prius zużywał nam ok. 5-5,5 l/100 km, podejrzewamy, że Yaris może się zmieścić w 4 litrach – a to oznacza fantastycznie niskie koszty eksploatacji. Hybrydowy Yaris zachowuje przy tym wszystkie praktyczne cechy miejskiego auta – zwinność, poręczność i funkcjonalność z pełnowymiarowym bagażnikiem.
Z kolei poziom komfortu dodatkowo poprawiają automatyczna skrzynia biegów oraz cisza w kabinie. Podczas jazdy świetną „zabawką” jest wielofunkcyjny monitor, na którym ci z technicznym zacięciem mogą na bieżąco śledzić pracę zespołu napędowego.
Jak na malucha obfita jest też lista oferowanych do hybrydowego Yarisa gadżetów – można mieć m.in. system nawigacji, panoramiczny dach oraz dostęp do internetu.
Mała Toyota zrywa także z zaporowo wysokimi cenami hybryd, cennik startuje bowiem od 65 tys. zł, a to czyni ją najtańszą hybrydą w naszym wszechświecie.
1. Silnik
Układ napędowy Yarisa to tzw. full hybrid – pracą silników benzynowego (pojemność 1,5 l, moc 74 KM) oraz elektrycznego (bardzo mocny, bo aż 60-konny) zawiaduje zaawansowany sterownik.
Moc zespołu hybrydowego to okrągłe 100 KM. Z kolei solidny zestaw akumulatorów nie zabiera miejsca w bagażniku, bo został umieszczony pod kanapą; akumulatory mają też wydłużoną, 5-letnią gwarancję.

2. Kokpit
Identyczny jak w Yarisie, z konwencjonalnym napędem, z wysoko umieszczonymi elementami obsługi. Wyposażenie – bogate.

3. Ekran
Poza wskazaniami sprzętu audio oraz nawigacji, pokazuje też przepływ energii na linii silniki-akumulatory-koła.

4. Gadżety
Z górnej półki. Na liście ekstrasów znajduje się np. bardzo rzadki w tej klasie aut ogromny, panoramiczny dach.

MH 07/12