[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Subaru XV

Model XV to pierwszy prawdziwy crossover w rodzinie Subaru. Auto jest niezwykle urodziwe, więc jeśli lubisz skupiać na sobie uwagę kobiet, po prostu musisz je mieć. Możesz go też kupić żonie i używać zamiennie z 300-konnym Subaru Imprezą.

Subaru XV fot. Producenci, Dystrybutorzy
Crossovery, czyli po prostu auta kompaktowe o wyglądzie terenówki, ze zwiększonym prześwitem i opcjonalnym napędem na cztery koła, są na topie. Tym trudniej nam wyjaśnić, dlaczego producent, który już w genach ma zapisany stały, symetryczny (50:50) napęd na cztery koła, tak późno zdecydował się na zaatakowanie klienta w tym segmencie rynku.

Przecież zbudowanie samochodu, który może podobać się nie tylko facetom, nie powinno być aż tak trudne. Dzięki modelowi XV słupki sprzedaży Subaru powinny poszybować w górę. Odległość między podwoziem a podłożem wynosi aż 22 cm, więc połykanie wszystkiego, co aura i drogowcy rzucą pod koła, nie powinno stanowić żadnego problemu.

Wielkość kabiny pozwala na dość komfortowe przewiezienie 4 dorosłych osób. W piątkę może być trochę ciasno, zwłaszcza że bagażnik ma pojemność zaledwie 380 l. Wjazd z deską surfingową na plażę czy z nartami pod sam stok jest bezproblemowy, jednak ekwipunek trzeba przewieźć w specjalnym boksie na dachu.

XV dostępny będzie z trzema silnikami, lecz my rekomendujemy turbodiesla. Ma najlepszą reakcję na gaz, najniższe spalanie (średnio 5,6 l/100 km) i daje dużo frajdy z jazdy. Samochód przekonuje jakością wykończenia i (nareszcie) miękkimi tworzywami wewnątrz.

Czym jeszcze oprócz koloru o nazwie „mandarynkowa pomarańcza” może skusić XV? Jak to Subaru – właściwościami jezdnymi. Za wersję podstawową tego modelu trzeba zapłacić 95 040 zł.

Sportowy klimat

Wewnątrz czuć ducha Subaru. W końcu to producent aut sportowych pełnej krwi, kokpit nie jest więc przeładowany nadmiarem przełączników. Menu komputera i fabrycznej nawigacji zna język polski – ale tylko pisany. Rozumie komendy wydawane po angielsku.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

Silnik boxer rządzi

Trudno wyobrazić sobie Subaru, które nie miałoby między przednimi kołami silnika o przeciwsobnym układzie tłoków. Takie rozwiązanie można spotkać jeszcze w autach marki Porsche, a gwarantuje ono niezwykle równą pracę jednostki napędowej.

O możliwie niskie zużycie paliwa w mieście troszczyć się będzie system start- -stop. W nowym modelu dostępne będą silniki benzynowe o pojemności 1,6 l (114 KM) i 2,0 l (150 KM) oraz 2-litrowy diesel (147 KM). Do wyboru przekładnie mechaniczne (5- i 6-biegowe) oraz CVT.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 02/12 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij