Stylizacja nadwozia nawiązuje do koncepcyjnych modeli Seata z ostatnich lat. Ostre krawędzie po bokach to już znak rozpoznawczy modeli Seata, a wizualny „ciężar” kabiny Leona został przesunięty do tyłu, dzięki czemu nadwozie nabrało lepszych proporcji. Kokpit jest minimalistyczny, bardzo „konkretny” i w bezpretensjonalny sposób puszcza oko do modeli ze znacznie bardziej sportowej półki.
Na drodze Leon jest tak dobry, jak zapowiada to jego wygląd. Zawieszenie zestrojono nieco sztywniej niż u bratniego Golfa, auto jest zwinne, a bardzo bezpośredni układ kierowniczy i wysoka przyczepność pozwalają entuzjastycznemu kierowcy potraktować zakręty po męsku. Wśród kompaktów Leon to jeden z tych modeli, które w pierwszej kolejności zabrałbyś na swój ulubiony kawałek drogi.
W ofercie są trzy silniki popijające benzynę, wszystkie turbodoładowane – 1.2, 1.4 i 1.8 (o mocach od 86 do 180 KM) i dwa turbodiesle 1.6 i 2.0 (90-184 KM). Większość jest fabrycznie wyposażona w system start/stop, a do niektórych można zamówić ultraszybką, dwusprzęgłową przekładnię DSG.
Cennik Leona startuje z poziomu 53 tys. zł.
1. Kabina
Minimalistyczny kokpit jest dość nietypowy, a najlepiej wygląda z 5,8-calowym ekranem opcjonalnego systemu informacji i rozrywki.

2. Detale
Leon jest świetnie dopracowany: od wąskich, optycznie poszerzających nadwozie reflektorów i tylnych lamp, aż po stylowe obręcze kół.

Autokonkurenci
1. Alfa Romeo Giulietta
Najlepsza kompaktowa Alfa w dziejach. Superatrakcyjne nadwozie i znakomita kabina, z detalami jak ze znacznie droższych aut. Przy czym Alfa swój styl podpiera świetnym układem jezdnym i dynamicznymi silnikami. Ceny – od 70 tys. zł.

2. Toyota Auris
Podobnie jak w wypadku Alfy, Auris to najlepszy kompakt spod znaku Toyoty. Niezły poziom komfortu, dobre wykonanie, a do wyboru pięć wersji wyposażenia. Unikatowy wśród kompaktów jest Auris z napędem hybrydowym. Od 60 tys. zł.

MH 08/13