[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Renault Twingo

Zachowuje nazwę poprzednich modeli – jednak to wszystko, co nowe Renault Twingo ma z nimi wspólnego. Wykończone w „nostalgiczny” sposób nadwozie to głęboki ukłon w stronę legendarnego Renault 5. Oto kultowy samochód miejski w nowej, ulepszonej wersji.

fot. Juliusz Szalek
Twingo to znakomity przykład na to, jak można nawiązać do historycznego modelu i nie popaść w pretensjonalność. Do słynnego Renault 5 puszcza oko w sposób wyjątkowo udany i świetnie wpisuje się w grupę modeli we współczesnym stylu retro, takich jak Mini i Fiat 500.

Z kolei specjalnie dobrane kolory nadwozia oraz gama akcesoriów, takich jak np. obręcze kół, pasy na nadwoziu oraz elementy wykończeniowe wnętrza pozwolą – nie lubimy tego słowa, ale ono dobrze oddaje całą ideę – spersonalizować małe Renault w bardzo indywidualny sposób.

Nadwozie jest pięciodrzwiowe, lecz klamki w tylnych drzwiach są ukryte, przez co maluch Renault sprawia wrażenie auta trzydrzwiowego. Twingo mierzy tylko 3,5 m na długość, ma jednak bardzo duży rozstaw osi, co, jak twierdzi Renault, pozwala „aż 80 procent” samochodu przeznaczyć na kabinę pasażerską.

Natomiast techniczna ciekawostka jest taka, że silnik umieszczono z tyłu i napędza tylne koła – jest to konstrukcja nieoglądana w tej klasie od dziesięcioleci. Zalety są takie, że małe Renault powinno być bardzo zwinne i świetnie wyważone – to pierwsze ma same zalety w ruchu miejskim, drugie zaś powinno dać kierowcy porządną porcję emocji podczas jazdy.

Do napędu posłużą małe, trzycylindrowe silniki o pojemności 0,9 litra, które Twingo będzie dzieliło z przyszłymi modelami Smarta. Bajer jest taki, że w topowej wersji silnik będzie turbodoładowany, a moc 90 KM powinna pozwolić na zdrową dawkę szaleństwa. Sprzedaż rusza we wrześniu, ceny jeszcze nie są znane.

1. Kabina

Będzie można wybrać spośród kilku specjalnych wariantów wykończenia.

fot. Juliusz Szalek

2. Detale

Np. obrotomierz istnieje tylko jako zbiór pikseli na centralnym ekranie.

fot. Juliusz Szalek

3. Wykończenie

Charakterystyczne akcesoria wyróżnią Twingo spośród innych Renault.

fot. Juliusz Szalek

Autokonkurenci

1. Skoda Citigo

Wybór rozsądny, chociaż mało emocjonalny. Ale to Citigo oferuje najlepszą dziś wśród maluchów kombinację właściwości jezdnych i komfortu, a do tego bardzo przestronną kabinę. Podstawowa wersja kosztuje 35 tys. zł.

fot. Juliusz Szalek

2. Fiat 500

Stylizacyjna perełka w stylu oryginalnej „pięćsetki” i jeden z niewielu maluchów, w którym facet za kierownicą wygląda jak gość. Można wybierać spośród nieskończonej listy akcesoriów wykończeniowych. Ceny od 45 tys. zł.

fot. Juliusz Szalek

MH 05/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij