Tak samo jak było w wypadku Cayenne'a, świat po prostu chce kolejnego SUV-a Porsche. Zwarta, mocna sylwetka kompaktowego SUV-a ma charakterystyczny dla Porsche przód, natomiast kabina jest mocno przesunięta do tyłu, co sprawia wrażenie, jakby Macan szykował się do skoku.Pod względem konstrukcyjnym sporo z tego, czego nie widać, pochodzi z Audi Q5, natomiast wszystko to, co widać – i co odpowiada za jazdę – jest już „made by Porsche”.
W ofercie będą trzy wersje : Macan S (3.0 V6 biturbo, 340 KM), flagowy Macan Turbo 3.6 V6 biturbo, 400 KM) oraz przewidziany głównie na europejskie rynki Macan S Diesel (3.0 V6, 258 KM). Wszystkie wersje mają elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu na cztery koła. Osiągi? W wypadku Macana Turbo jedyne 4,8 s do setki...
Imponujące jest uzbrojenie najnowszego SUV-a Porsche w systemy odpowiadające za dynamikę jazdy. Na pokładzie są lub mogą być szybka jak myśl dwusprzęgłowa przekładnia, aktywne zawieszenie, zaawansowana kontrola trakcji oraz, co typowe dla Porsche, ultramocny układ hamulcowy. Wreszcie, Macan jest też „fabrycznie wyposażony” w całkiem spore możliwości jazdy w terenie. Drżyj, konkurencjo!
Wnętrze Porsche Macan
1. Kokpit
Jest jak z auta sportowego, z centralnie umieszczonym obrotomierzem i małą, trójramienną kierownicą.

2. Ekstrasy
Konsola jak z samolotu; na pokładzie są wszystkie najnowsze zdobycze samochodowej elektroniki.

Autokonkurenci
1. Range Rover Evoque
Prawdopodobnie jeden z najlepiej zaprojektowanych samochodów na rynku w ogóle. W ofercie również unikatowa wśród SUV-ów wersja trzydrzwiowa. W ofercie silniki o mocach od 150 do 240 KM.

2. Volvo XC60
Jeden z najpopularniejszych modeli Volvo. Podobnie jak Evoque, bardziej na asfalt niż w teren. Do napędu służą silniki rozwijające od 136 do 215 KM, natomiast topowa odmiana 3.0 turbo dysponuje 304 KM.
Producenci
MH 01/14