Do tego można dołożyć systemy wspomagające kierowcę, które monitorują przestrzeń wokół samochodu i potrafią ostrzec np. o innym pojeździe gwałtownie zbliżającym się z tyłu. Jak na uterenowioną wersję przystało, Country Tourer ma zwiększony prześwit i specjalne osłony podwozia. W żadnym razie nie czyni to z niego terenówki, niemniej w tej wersji Insignia jest prawdopodobnie jednym z najwspanialej całorocznych samochodów na taki klimat, jak nasz. Deszcz, śnieg, błoto, szutry? Proszę bardzo.
W ofercie są trzy silniki: turbodiesle 2.0 (163 KM) i 2.0 biturbo (tak jest – dwie turbosprężarki, które dają 195 KM) plus flagowy benzynowiec 2.0 turbo, rozwijający 250 KM. Ten ostatni to konkret na kołach.
1. Kabina
Inaczej wykończona niż w cywilnych Insigniach. W standardowym wyposażeniu jest m.in. system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym.

2. Silniki
Tylko mocne. Nasz faworyt to nowiutki benzynowiec 2.0 turbo, rozwijający moc 250 KM. Do pary z „manualem” albo, za drobną dopłatą 5 tys. zł, z automatem.

Auto konkurenci
1. Subaru Outback
Z doskonałym napędem na cztery koła (tzw. stałym) prawdopodobnie jest najbardziej wszechstronnym spośród „uterenowionych kombi”. Ma też ogromną kabinę – jak z auta o klasę większego. Do wzięcia od 140 tys. zł.

2. VW Passat Alltrack
Młodszy brat Audi Allroadów jest właśnie jak Audi w wersji „light” – niezły komfort, świetna jakość i bardzo dobra ekonomia. Alltrack występuje oczywiście tylko jako kombi, do tego z napędem na przednie koła (od 119 tys. zł) albo 4x4 (od 139 tys. zł).
Producenci, Dystrybutorzy
MH 07/14
Komentarze