[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Mercedes SLS AMG E-Cell

Wygląda jak zwykły Mercedes SLS i ma identyczne osiągi. Jednak jego silnik nie ryczy, w żyłach ma bowiem elektrony zamiast oktanów. Oto pierwszy na świecie supersportowy ekologiczny samochód elektryczny – Mercedes SLS AMG E-Cell. Do nabycia w salonach Mercedesa.

zółty Mercedes CLS AMG E-Cell fot. Producenci
AMG, czyli zbrojne ramię Mercedesa, każdy zna: tym skrótem są oznaczane ultramocne i ultraszybkie Mercedesy. I w wypadku elektrycznego SLS-a to się nie zmienia – jedyna różnica jest taka, że w miejscu wlewu paliwa auto ma elektryczne gniazdko i ładowarkę. SLS E-Cell jest wyposażony w cztery silniki elektryczne – po jednym przy każdym kole – których maksymalne obroty wynoszą 12 000 obr/min. Łączna moc czterech jednostek to 392 kW, co na popularną samochodową walutę daje aż 533 KM.

REKLAMA

Dzięki temu osiągi są praktycznie takie same, jak SLS-a z benzynowym silnikiem V8 – na tamtą stronę 100 km/h elektryczny Mercedes przenosi w zaledwie 3,9 s. To jest ten rodzaj przyspieszenia, który sprawia, że masz wrażenie, że jeśli spojrzałbyś w lusterko, to zobaczyłbyś w nim oddalającą się kulę ziemską. Maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h, chociaż moc silników wystarczyłaby do osiągnięcia ponad 300 km/h.

Konstrukcja SLS-a E-Cell jest na tyle high-tech, na ile dzisiejsza technika pozwala – włókno węglowe, aluminium i ceramiczne hamulce. Zestaw litowo- jonowych akumulatorów wykorzystuje bardzo wysokie napięcie i powstał w oparciu o doświadczenia ze znanym z Formuły 1 systemem KERS. I najciekawsze, że elektryczny SLS to nie prototyp: od tego roku można go zamawiać w salonach Mercedesa.

Cena? Niecałe 2 miliony złotych, czyli dwa razy tyle, ile SLS z klasycznym napędem. Hmm... Może przynajmniej umówilibyśmy się na jazdę próbną?

Taki sam a jednak inny

1. Kabina

Jest niemal identyczna jak SLS-a z tradycyjnym napędem. Największe różnica – całą konsolę środkową zajmuje ogromny, wielofunkcyjny wyświetlacz.

fot. Producenci

2. Zegary

Zamiast nich są ciekłokrystaliczne wskaźniki. Ten w miejscu obrotomierza pokazuje stan pracy układu napędowego oraz poziom naładowania akumulatorów.

fot. Producenci

3. Silniki

Przy każdym kole znajduje się silnik elektryczny, co w efekcie daje stały napęd na cztery „łapy”. Łączna moc silników to 533 KM – tylko o 38 mniej niż w SLS-ie z silnikiem V8.

fot. Producenci

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij