REKLAMA

Auto premiera: Lexus GS

Czy Lexus w końcu na dobre przebije się do klasy biznes w Europie? Nie wiemy, ale możemy się założyć, że w tej chwili w centrach BMW i Mercedesa rozbierają najnowszego sedana od Lexusa na części.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy
GS to bowiem model, który ma wystrzelić Lexusa na wyższy poziom. Lexus wypracował własny, bardzo oryginalny kierunek stylizacji, wyrazisty i elegancki, a płynne linie nadwozia sprawiają wrażenie, jakby zostało ono wykonane z ciekłego metalu.

Na pokładzie znajduje się kawał nowoczesnej techniki w postaci systemu Night View, wyświetlacza typu head-up oraz pakietu systemów wspomagających kierowcę (takich jak aktywny tempomat, kamera śledząca ruchy oczu kierowcy – by określić, jak bardzo jest zmęczony), a także ostrzegających o zagrożeniach (np. o obecności innego pojazdu w martwym polu albo niezamierzonej zmianie pasa ruchu).

REKLAMA

W ofercie są trzy silniki – benzynowe 2.5 V6 (GS 250, 209 KM) i 3.5 V6 (GS 350, 317 KM), a do tego flagowa wersja z napędem hybrydowym (GS 450h, 345 KM). Wszystkie współpracują z automatycznymi przekładniami, natomiast nowością w GS jest napęd na cztery koła (GS 350AWD).

Lexus zapowiada, że właściwości jezdne nowego modelu mają być „wzorcowe”, ale o tym przekonamy się dopiero kiedy dostaniemy nowego GS-a do rąk. Auto można zamawiać już teraz, a cennik startuje z poziomu 200 tys. zł.

1. Kabina

Jest bardzo nowoczesna, a u góry deski rozdzielczej znajduje się 12,3-calowy ekran – jeden z największych w świecie samochodów.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Zegary

Duże i klasyczne, czyli najlepsze, jakie mogą być. Przed nimi, na kolumnie kierownicy, znajduje się kamera śledząca ruchy oczu kierowcy.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

Autokonkurenci

1. BMW 5

Pod względem charakteru aktualna „piątka” jest czymś w rodzaju mniejszej „siódemki”. W klasie biznes limuzyna serii 5 wyznacza standard, jeśli chodzi o dynamikę jazdy oraz ekonomię. W ofercie jest aż 10 silników, do tego hybryda oraz gorąca wersja M5.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Mercedes E

Pod względem komfortu Mercedes wciąż nie ma sobie równych – jakość resorowania, fantastyczne fotele oraz świetna ergonomia to wielkie zalety klasy E. Oferta silników jeszcze szersza niż u BMW – 12 jednostek plus odmiana hybrydowa i potężny E 63 AMG.

Producenci, Dystrybutorzy
fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 06/12 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA