Nadwozie nowej Pandy jest zgrabne, z wyraźnie zaakcentowanymi błotnikami, całość – podobnie jak kabina – utrzymana w stylu zaokrąglonych kwadratów. Zgodnie z trendami Panda A.D. 2012 nieco urosła i ma bardziej przestronne wnętrze, a bagażnik jest większy o jedną 19-litrową torbę.
Pod skórą są bardzo nowoczesne rozwiązania ekologiczne (jak system start/ stop, który wyłącza silnik podczas postoju, np. na światłach), komunikacyjne (fiatowski system Blue&Me, łączący urządzenia informacji, rozrywki i nawigacji) oraz z dziedziny bezpieczeństwa (system rozpoznający zagrożenie i potrafi ący awaryjnie wyhamować auto).
Do napędu posłużą cztery silniki (trzy benzynowe plus turbodiesel), rozwijające od 64 do 85 KM. Prawdziwą perełką wśród nich jest silnik 0.9 TwinAir Turbo – dwucylindrowa, turbodoładowana jednostka, która zapewnia świetną dynamikę przy „kropelkowym” zużyciu paliwa.
Spodziewamy się, że cena nowego modelu ciut wzrośnie (poprzednik kosztuje w podstawowej wersji ok. 30 tys. zł), ale też, że Panda będzie lepiej wyposażona – wszystko w zgodzie z aktualnymi trendami.
1. Kokpit
Wszystko jest tak konsekwentnie utrzymane w stylu zaokrąglonych kwadratów, że nawet kierownica sprawia wrażenie lekko kwadratowej...

2. Kabina
Jest bardziej przestronna niż w poprzednim modelu. Siedzi się wysoko, w wyposażeniu są np. cztery poduszki powietrzne.

Autokonkurenci
1. Peugeot 107
Świeżo zmodernizowany maluch Peugeota trafia na właściwy moment – modę na małe auta. „107” jest dobrze dopracowana i wciąż konkurencyjna, a do napędu służy jej 3-cylindrowy silnik 1.0 o mocy 68 KM. Cennik startuje od 36 tys. zł.

2. Seat Mii
Wielka-mała nowość Seata ma niespełna 3,6-metrowe nadwozie z bardzo nadmuchaną kabiną. Mii występuje w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej i ma silnik 1.0 (3-cyl.) w dwóch wersjach – o mocy 60 lub 75 KM. Cena jeszcze nie jest znana.

MH 03/12